Opinii: Care este relația dintre nivelul de încredere perceput emoțional de angajați și starea de bine în cadrul organizațiilor?

Andreas Fuhrmann
Andreas Fuhrmann
scris 11 apr 2024

“Cel mai important capital al organizației noastre sunt angajații noștri”. Ați auzit mantra asta?

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Foarte frecvent s-a dovedit a fi un bla bla bla. Punerea ei în practică e ceva mai complicat.

Nivelul de încredere în cultura organizațiilor poate avea un impact emoțional semnificativ asupra angajaților. Încrederea este un element fundamental al unui mediu de lucru sănătos și pozitiv, iar atunci când este prezentă, angajații tind să experimenteze o serie de emoții pozitive.

Putem reflecta asupra câtorva moduri în care nivelul de încredere în cultura unei organizații este resimțit emoțional de către angajații ei. Cum ai simțit și observat în prima ta săptămână  în noua companie unde ai fost angajat/ă aceste aspecte comportamentale nonverbale sau verbale?

Opinii: Leadershit și Marea Harababură Mondială CITEȘTE ȘI Opinii: Leadershit și Marea Harababură Mondială
  • Încredere: Încrederea la locul de muncă stimulează încrederea angajaților. Atunci când angajații au încredere în liderii și colegii lor, este mai probabil ca aceștia să își asume sarcini provocatoare și să creadă în propriile abilități, ceea ce poate duce la creșterea stimei de sine și a emoțiilor pozitive. Ce comentarii, inițiative, gesturi observabile au subliniat prezența increderii?
     
  • Sentimentul de siguranță: Atunci când încrederea este ridicată, angajații simt un sentiment de siguranță în ceea ce privește locul de muncă. Această securitate poate reduce anxietatea și teama legate de stabilitatea locului de muncă, ceea ce, la rândul său, poate duce la o forță de muncă mai relaxată și mai stabilă din punct de vedere emoțional. (cum era/e colaborarea colegilor între ei sau cu tine și ce te-a surprins în comportamentele observate?)
     
  • Relații pozitive: Încrederea favorizează relațiile pozitive între colegi și între angajați și liderii lor. Aceste relații pot duce la un sentiment de camaraderie, sprijin și conexiune emoțională.  Cum vorbeau colegii între ei?
     
  • Reducerea stresului: Mediile de încredere sunt mai puțin susceptibile de a fi marcate de monitorizare constantă, micromanagement și niveluri ridicate de stres. Angajații din astfel de medii pot experimenta niveluri mai scăzute de stres, ceea ce duce la o tensiune emoțională redusă.(Care, sau ce, semnale au fost vizibile în interacțiunea dintre colegii tăi care indicau asta?
     
  • Nivelul motivației: Încrederea încurajează motivația. Atunci când angajații cred că eforturile lor sunt recunoscute, apreciate și că vor fi recompensați în mod echitabil, ei sunt mai motivați să aibă performanțe bune, ceea ce poate duce la sentimente de realizare și satisfacție. Ce fel de aspecte ale limbajului noverbal  pe care le-ai observat pe fețele lor indicau nivelul lor de implicare?
     
  • Reducerea fricii de represalii: Într-o cultură a încrederii, angajații se tem mai puțin de represalii sau de consecințe negative pentru că vorbesc deschis sau fac greșeli, ceea ce duce la o mai mare siguranță emoțională și la o dorință de a-și asuma riscuri. Cum au fost, dacă au fost, formulate încurajări, împărtășiri de erori și felul în care au fost soluționate?
     
  • Comunicare deschisă: Încrederea este strâns legată de o comunicare deschisă și onestă. Într-un mediu de încredere, angajații se simt confortabil să își împărtășească ideile, preocupările și feedback-ul, ceea ce poate duce la sentimentul de a fi ascultați și apreciați.Calitatea comunicării e lipsa de temeri, de stress. Ce te-a surprins plăcut în felul conversațiilor dintre ei? Cât se râde în organizația din care faci parte?
     
  • Loialitate sporită: Încrederea este adesea reciprocată cu loialitate. Atunci când angajații au încredere în organizația lor, este mai probabil ca aceștia să se angajeze în rolurile lor și să rămână mai mult timp în cadrul companiei, ceea ce poate crea un sentiment de apartenență și atașament emoțional. Loialitatea nu era scrisă în fișa de post pe care ai semnat-o. dar semnele ei pot fi observate în gesturi, comentarii sau inițiative Ai observat ceva care indica asta?

Astfel nu ne miră să observăm în organizațiile în care încrederea este scăzută sau absentă, angajații pot experimenta emoții negative, cum ar fi stresul, frica, nesiguranța și frustrarea. De aceea inițiativele de ameliorare a culturii  organizaționale în care promovarea unei culturi a încrederii este discutată și apoi implementată ea va fi benefică și pentru bunăstarea emoțională a angajaților săi.

Andreas Fuhrmann este Managing Partner Transearch, Exec. Coach, Trainer, Expert în cultură organizațională

viewscnt
Afla mai multe despre
opinie
andreas fuhrmann