Un producător de scutece din Japonia va înceta să mai fabrice produsele pentru bebeluși și va crește în schimb producția de scutece pentru adulți, o reflectare a unei realități cu care se confruntă această țară: îmbătrânirea rapidă a populației, relatează The Guardian.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Oji Holdings, specializată în produse din hârtie, a declarat că va înceta să mai producă scutece pentru copii în septembrie, pe fondul unei scăderi puternice a cererii. Firma a înregistrat o scădere a vânzărilor de la un vârf de aproximativ 700 de milioane în 2001 la 400 de milioane în prezent, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Apple a anunțat când are loc Conferința anuală pentru dezvoltatoriVânzările de scutece pentru adulți le depășesc pe cele de scutece în Japonia de mai bine de un deceniu, iar statisticile recente privind populația indică faptul că această tendință va continua.
Numărul nașterilor din Japonia a scăzut la un minim istoric de 758.631 în 2023, față de 1.590.503 decese. Copiii cu vârsta sub 15 ani reprezentau mai puțin de 12% din populația țării în 2022, a precizat televiziunea publică NHK, în timp ce persoanele cu vârsta de 65 de ani și peste reprezentau aproape 30%.
Este de așteptat ca populația să se prăbușească de la 125 de milioane de locuitori în prezent la aproximativ 88 de milioane în 2065 - o scădere de 30% în 45 de ani.
Premierul Fumio Kishida a descris rata scăzută a natalității drept o "criză existențială" și a promis ajutor financiar pentru familii, acces mai ușor la îngrijirea copiilor și mai multe concedii parentale. Cu toate acestea, cu câteva excepții, campaniile guvernamentale naționale și locale de încurajare a oamenilor să aibă familii mai numeroase au avut un impact redus.
Pentru a susține dimensiunea actuală a populației, ar trebui ca media copiilor, în raport cu numărul femeilor, să fie de 2,1, or în prezent această medie este evaluată cu mult sub acest prag, la 1,3.
Un purtător de cuvânt al Oji Holdings a declarat că firma va crește producția de produse sanitare pentru persoanele în vârstă, adăugând că se așteaptă ca acestea să fie folosite în căminele de bătrâni și în alte facilități publice. "Cererea de scutece pentru copii este în scădere din cauza mai multor factori, inclusiv a scăderii ratei natalității", a declarat purtătorul de cuvânt.
Firma va continua să vândă scutece la nivel național până la epuizarea stocurilor și intenționează să-și extindă producția în țări precum Indonezia și Malaezia, unde se așteaptă ca cererea să crească.