Sancțiunile SUA limitează activitatea tancurilor petroliere ale celui mai mare grup de transport maritim al Rusiei, Sovcomflot, a declarat marți șeful companiei, în timp ce Washingtonul amplifică presiunea asupra Moscovei, transmite Reuters.
6 iunie - Maratonul Energiei
SUA au impus sancțiuni împotriva Sovcomflot pe 23 februarie, deoarece Washingtonul încearcă să reducă veniturile Rusiei din vânzările de petrol pe care le poate folosi pentru a-și susține acțiunile militare în Ucraina, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Ovidiu Tișler, Associate Partner McKinsey & Company România: În anul 2050, generația Z va reprezenta 35% din populația activă și va fi principalul vector de decizieSancțiunile au afectat operațiunile companiei, ”limitându-ne geografia și perspectivele comerciale”, a declarat președintele Sovcomflot, Igor Tonkovidov.
El a adăugat că, întrucât sancțiunile sunt un instrument relativ nou pentru piața de transport maritim, impactul total al acestora rămâne încă de văzut.
Washingtonul a intensificat presiunea asupra Moscovei în ultimele luni, introducând restricții mai dure asupra sectorului său energetic, o sursă cheie de venituri pentru Rusia.
Organul de aplicare a sancțiunilor al Trezoreriei SUA, OFAC, a inclus, de asemenea, 14 petroliere ca proprietate în care Sovcomflot are un interes.
Sovcomflot, care a fost anterior unul dintre cei mai importanți operatori de tancuri petroliere din lume, a transportat 75 de milioane de tone de petrol în 2023, în principal pe piețele din China, India și Marea Mediterană.
Președintele Rusiei, Vladimir Putin, a declarat că Occidentul încearcă să blocheze economia Rusiei și respinge măsurile de sancțiuni.
Există sute de petroliere învechite care fac parte dintr-o flotă paralelă de nave care transportă petrol rusesc și un preț plafonat de 60 de dolari pe baril pentru exporturile de petrol ale Moscovei.
Aproximativ 20-25% din petrolul rusesc este transportat de cisterne controlate de companii rusești, iar volumele rămase sunt gestionate de așa-numita flotă din umbră, a spus Tonkovidov în marja Forumului Național al Petrolului și Gazelor de la Moscova.
CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen începe testele cu pasageri la robotaxi"Flota neutră (din umbră) servește cea mai mare parte a exporturilor de petrol (rusești). Acestea nu sunt cai strălucitori, ci nave vechi. Aceasta este o provocare pentru companiile de asigurări", a spus el.
El a mai spus că Opt la sută din flota implicată în transportul petrolului rusesc este sub sancțiuni”, a spus el, adăugând că acest lucru înăsprește disponibilitatea navelor pentru transportul de țiței și produse rusești.