Acțiunile Tesla au scăzut cu 3%, în timp ce titlurile Li Auto din China a scăzut cu 8%, la un minim al ultimelor 11 luni, după ce ambele companii au redus prețurile vehiculelor lor electrice pe diferite piețe, pe fondul concurenței intense, transmite CNBC.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast
Gigantul american de vehicule electrice Tesla a redus prețul de pornire al automobilului Model 3 în China la 231.900 de yuani (32.000 de dolari), o reducere de 14.000 de yuani, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Titi Aur cere autorităților un plan urgent pentru limitarea accidentelor rutiereTesla a redus prețurile și pe alte piețe majore, cum ar fi Germania.
Între timp, Li Auto a redus prețurile pentru modelele sale, inclusiv L7, L8, L9 și noul SUV Mega lansat, a spus luni pe contul său de Weibo. Se pare că reducerile de prețuri sunt de până la 30.000 de yuani.
Verificările efectuate de CNBC pe site-urile web Tesla și Li Auto au arătat luni că vehiculele lor erau listate la prețurile actualizate.
Acțiunile Li Auto listate la Hong Kong au scăzut luni cu 8,3%, până la cel mai scăzut nivel din ultimele 11 luni, în timp ce acțiunile altor producători chinezi de vehicule electrice au scăzut și ele - Nio cu 1,7%, Xpeng cu 1,9% și BYD cu 0,2%.
Aceste reduceri de prețuri vin într-un moment în care concurența în spațiul vehiculelor electrice din China s-a intensificat, producătorii auto locali făcând eforturi pentru a depăși rivalul american Tesla cu tehnologie de lux și prețuri competitive.
Eugene Hsiao, șeful strategiei pentru acțiuni în China la Macquarie Group, a declarat într-o notă de cercetare că toți marii producători de vehicule electrice din China au un singur obiectiv în minte – ”preluarea coroanei de la Tesla”, menționând în același timp că este cea mai competitivă piață auto locală. piața în istoria recentă.
Hsiao a spus că reducerile de prețuri sunt doar o fațetă a unei varietăți de strategii pe care marii jucători de vehicule electrice din China le folosesc pentru a supraviețui ”valului viitor de consolidare a industriei”.
Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi și-a lansat mașina electrică SU7 la începutul acestei luni și a stabilit un preț cu aproximativ 4.000 de dolari mai mic decât cel al Model 3 de la Tesla. De asemenea, compania a susținut că noua mașină ar avea o autonomie mai mare.