Avioanele private ar putea zbura doar în anumite condiții în Uniunea Europeană

Avioanele private ar putea zbura doar în anumite condiții în Uniunea Europeană
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 aug 2022

Avioanele private ar putea zbura doar în anumite condiții în Uniunea Europeană. Franța vrea să facă această propunere în urma unui scandal uriaș izbucnit în această vară, când au fost dezvăluite calcule privind emisiile de carbon ale aeronavelor private ale bogaților din Hegaxon. Astfel, s-a aflat că avionul privat al unei companii a efectuat trei zboruri în aceeași zi, eliberând în atmosferă echivalentul emisiilor medii ale mașinilor pe o perioadă de 10 ani.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Specialiștii au făcut o simulare pentru data de 18 august 2022. Pentru un zbor de 4 ore și 42 de minute, valoarea totală a emisiilor de carbon a fost de 22 de tone de dioxid de carbon. Pentru un zbor de o oră la aceeași dată s-au eliberat 4,7 tone de dioxid de carbon. În cazul unui zbor de o oră și jumătate, care a plecat din Monaco și a ajuns în Grecia, emisiile ajung la 7 tone de dioxid de carbon, arată Digi 24

Doi piloți Air France, suspendați după ce s-au luat la bătaie în timpul unui zbor CITEȘTE ȘI Doi piloți Air France, suspendați după ce s-au luat la bătaie în timpul unui zbor

Putem să reducem emisiile de carbon dacă bogații lumii renunță și ei să mai folosească atât de mult avioanele private, spun experții. Alternativa pentru bogați ar fi cursele de linie, în timp ce rutele ceva mai mici - pentru că aici a apărut de fapt controversa, la zborurile de o oră - pot fi parcurse cu trenurile de mare viteză sau cu mașina.

În ultimele zile, ministrul francez al transporturilor a cerut ca zborurile cu astfel de avioane să fie restricționate, iar un important deputat al partidului ecologist, Julien Bayou, a declarat că va introduce în curând un proiect de lege pentru a le interzice complet. Anunțurile au atins o coardă sensibilă în Franța, unde săptămânile de secetă severă și incendiile de pădure au adus în prim-plan realitățile încălzirii globale, alimentând dezbaterea mai amplă privind responsabilitatea consumatorilor în combaterea schimbărilor climatice. Apelurile pentru o economisire a energiei sunt, de asemenea, în creștere în Franța, la fel ca în mare parte din Europa, în condițiile în care războiul din Ucraina reduce aprovizionarea cu gaze și petrol, scrie „The New York Times”.

„Fără a recurge la demagogie sau a lansa atacuri la persoană, există anumite comportamente care nu mai sunt acceptabile”, a declarat sâmbătă ministrul francez al transporturilor, Clément Beaune, pentru ziarul „Le Parisien”, anunțându-și planul de a introduce reglementări în privința avioanelor private. În toamnă, el vrea să facă aceste propuneri și la nivel european. Astfel, programul UE de cumpărare de certificate pentru emisii de carbon - care limitează cantitatea de carbon pe care companiile au voie să o emită - ar putea fi extins la avioanele cu reacție. Ministrul Beaune a declarat că se va consulta cu partenerii europeni pe această temă.

Sectorul aviației este deja considerat una dintre cele mai mari surse de emisii de carbon din lume. Se estimează că avioanele private produc de 5 până la 14 ori mai multă poluare decât avioanele comerciale per pasager și de 50 de ori mai multă poluare decât trenurile. Potrivit unui studiu, Franța, cu o capitală în nord și o rivieră mediteraneană - apreciată de cei bogați - aflată în sud, are al doilea cel mai ridicat nivel de emisii provenite de la avioanele private din Europa, după Marea Britanie. În 2019, o zecime din toate zborurile de ieșire din țară au fost efectuate cu avioane private, potrivit studiului.

Sectorul aviației este deja considerat una dintre cele mai mari surse de emisii de carbon din lume. Se estimează că avioanele private produc de 5 până la 14 ori mai multă poluare decât avioanele comerciale per pasager și de 50 de ori mai multă poluare decât trenurile. Potrivit unui studiu, Franța, cu o capitală în nord și o rivieră mediteraneană - apreciată de cei bogați - aflată în sud, are al doilea cel mai ridicat nivel de emisii provenite de la avioanele private din Europa, după Marea Britanie. În 2019, o zecime din toate zborurile de ieșire din țară au fost efectuate cu avioane private, potrivit studiului.

viewscnt
Afla mai multe despre
avioane
emisii de carbon