Fiecare companie de transport rutier trebuie să își stabilească independent politica comercială, iar înțelegerile și/sau acțiunile concertate, privind comportamentul pe piață, cum ar fi un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidența Legii Concurenței, a declarat, pentru Agerpres, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.
Potrivit acestuia, menținerea criteriului privind vechimea pe traseu în cadrul licitațiilor creează un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea rută și, în același timp, închide, practic, piața pentru alte companii care oferă condiții tehnice, de siguranță și de confort mai bune.
Transportatorii au reluat joi activiatea, după mai multe ore de protest, după ce au discutat cu reprezentanți ai Camerei Deputaților, dar săptămâna viitoare va avea loc o altă întâlnire pentru a fi clarificate toate problemele, a declarat, pentru News.ro, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu.
FORT și Confederația Operatorilor de Transport Autorizați din România (COTAR) au anunțat miercuri organizarea de proteste la nivel național din cauza ordinului dat de Lucian Șova, prin care se dorește liberalizarea transportului interjudețean de persoane. Ulterior, COTAR a anunțat că renunță deocamdată la proteste.