Companiile auto din Europa nu mai văd creștere, ci scădere a vânzărilor pentru acest an și cer sprijin de la UE

Companiile auto din Europa nu mai văd creștere, ci scădere a vânzărilor pentru acest an și cer sprijin de la UE
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 oct 2022

Vânzările de autoturisme din Europa vor înregistra un nou declin la finalul lui 2022, potrivit estimărilor constructorilor de automobile de pe continent, ajungând la o diferență de peste un sfert față de nivelul pre-pandemic.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

În 2019, vânzările de automobile din Europa ajungeau la aproximativ 13 milioane de unități, la finalul unei perioade de creștere susținută, însă odată cu criza pandemică vânzările au scăzut trei ani la rând, coborând sub nivelul de 10 milioane. Pentru 2022, ACEA - Asociația Constructorilor Auto din Europa, estimează al treilea an consecutiv de declin, cu circa 1% sub nivelul din 2021 și cu 26% față de 2019. Sunt circa 3,5 milioane de autoturisme care s-au pierdut, din cauza celor două crize succesive.

Companiile auto din Europa nu mai văd creștere, ci scădere a vânzărilor pentru acest an și cer sprijin de la UE

Din acest motiv, șefii companiilor auto cer sprijin autorităților europene pentru crearea de politici care să susțină industria auto. Ei vor „un cadrul de politici care să permită pieței atât să se recupereze, cât și să facă trecerea la zero-emisii”.

„Pentru a ne asigura revenirea la creștere – cu o și mai mare cotă a vânzărilor de vehicule electrice astfel încât țintele să poată fi atinse – avem nevoie urgentă de un pachet de condiții potrivite care să fie stabilite”, a declarat CEO-ul BMW, Oliver Zipse, care ocupă în prezent și funcția de președinte ACEA.

„Acest lucru include o mai mare reziliență în Europa a lanțurilor de aprovizionare, un Regulament UE al Materiilor Prime Esențiale care să asigure accesul strategic la materiile prime necesare pentru e-mobilitate și un extindere accelerată a infrastructurii de încărcare”.

Decizie definitivă la Înalta Curte: obligă DRPCIV să transmită Toyota România datele proprietarilor de mașini, pentru rechemarea Takata CITEȘTE ȘI Decizie definitivă la Înalta Curte: obligă DRPCIV să transmită Toyota România datele proprietarilor de mașini, pentru rechemarea Takata

ACEA mai precizează că în opt luni din 2022 volumele vândute s-au contractat cu aproape 12%, ajungând la numai 6 milioane de mașini noi vândute. Piața a fost influențată de activitățile de aprovizionare, din cauza crizei de componente care au diminuat producția. Însă în perioada următoare constructorii se tem că cererea va scădea din cauza inflației și a temerilor legate de recesiune.

Toate aceste cauze au determinat ACEA să revizuiască estimările anterioare privind o posibilă revenire a vânzărilor în 2022 și a ajuns la concluzie că nu va fi creștere, ci volumul total vândut va ajunge la circa 9,6 milioane de autoturisme, cu 1% mai puține decât în urmă cu un an.

viewscnt
Afla mai multe despre
acea
scadere vanzari auto
rețea incarcare masini
oliver zipse