Dacia, scădere surprinzătoare pe piața din Franța

Dacia, scădere surprinzătoare pe piața din Franța
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 mai 2019

Înmatriculările de automobile din Franța se află într-o perioadă de incertitudini, care afectează și brandul româneasc Dacia. Vânzările mărcii au scăzut cu 11 procente în luna aprilie, pe o piață care a crescut cu numai 0,4%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Statisticile oficiale privind înmatriculările din Franța arată o creștere de 0,4% în luna aprilie, însă cu o zi lucrătoare în plus față de aprilie 2017. Valoarea ajustată a fost cu 4,3% mai mică față de anul trecut, confirmându-se astfel scăderea din ultimele două luni. În total au fost înmatriculate 188.197 autoturisme, însă există mai multe mărci care au crescut substanțial. Din păcate, Dacia nu se mai numără printre câștigători, unul dintre motive fiind lipsa de modele noi din gamă. În același timp, numărul tot mai mare de modele lansate de mărcile concurente poate reprezenta un motiv în plus.

Grupul Renault a înregistrat un declin de 7,5 procente, dar de data aceasta nu marca franceză a fost cea care a tras rezultatele în jos, ci Dacia. Renault pierdut 6,5% din clienți, comparativ cu 2017, în timp ce Dacia a pierdut 11,4% din cumpărători. Volumul din aprilie al mărcii românești s-a ridicat la 12.501 unități, cu aproea 2.000 mai puține față de aprilie anul trecut. Din acest motiv, cota de piață a mărcii a scăzut de la 7,53% la 6,64%.

Producția lui VW Golf 8 începe în septembrie, dar mașina nu va fi prezentă la Frankfurt CITEȘTE ȘI Producția lui VW Golf 8 începe în septembrie, dar mașina nu va fi prezentă la Frankfurt

Concurenții de la PSA au înregistrat creșteri (34,31%), cu ajutorul Citroen (11,62%) și Opel (+5%). Un avans de 7 procente a fost realizat și de grupul VW, cu plus pentru toate mărcile, cu excepția Porsche.

Scăderi importante au fost marcate de Fiat, Nissan, Ford, Hyundai, Jaguar.

Pe întreg intervalul ianuarie - aprilie, piața franceză, care este extrem de importantă pentru marca Dacia, rămâne pe minus, cu 0,4% mai puține vehicule față de anul trecut. Grupul Renault are, după patru luni, -3%, cu o scădere mai mare pentru marca Renault, -4,9%, și un avans fragil, 0,2%, pentru Dacia. Un posibil reviriment este de așteptat abia în toamnă, când ar putea fi lansată noua generație Sandero, vedeta mărcii în Franța și în Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
piata auto
vanzari dacia franta
vanzari sandero
masini franta