DOCUMENT Acționarii Damen Mangalia, învinși la licitație. Unul din cele mai mari șantiere navale din Turcia va construi remorchere pentru Forțele Maritime Române

Auto/Transporturi   
DOCUMENT  Acționarii Damen Mangalia, învinși la licitație. Unul din cele mai mari șantiere navale din Turcia va construi remorchere pentru Forțele Maritime Române

Sursă foto: captură video canal YouTube Eregli Shipyard

Compania turcă Med Marine Kilavuzluk ve Romorkkor Hizmetleri, proprietara și operatoarea șantierului naval Eregli de la Marea Neagră, unul dintre cele mai mari din Turcia, și-a adjudecat un acord-cadru pe 2 ani, de construire și furnizare a până la 3 remorchere maritime pentru Forțele Navale Române, relevă date analizate de Profit.ro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Maritima militară română a încheiat acordul-cadru cu turcii în urma unei proceduri competitive de achiziție cu negociere organizată de compania de stat Romtehnica, aflată în coordonarea Ministerului Apărării Naționale (MapN) și care acționează de regulă ca interfață între MApN, industria românească de apărare și partenerii externi ai acesteia.

Urmărește-ne și pe Google News
Poșta Română anunță un profit istoric GRAFICE CITEȘTE ȘI Poșta Română anunță un profit istoric GRAFICE

Acordul-cadru pe 2 ani a fost semnat cu Med Marine la valoarea de 149,24 milioane lei plus TVA. Prețul estimativ inițial fusese de 165 milioane lei plus TVA.

Printre ofertanți s-a numărat și compania românească de stat Șantierul Naval 2 Mai SA, controlată de Ministerul Economiei, care este acționar majoritar (51%) al Damen Shipyards Mangalia, aflat în insolvență și la care conglomeratul naval olandez Damen are în continuare 49% din capital, deținere în curs de desființare după ce olandezii au denunțat acum aproape 2 ani înțelegerea cu România în baza căreia preluaseră în 2018 și managementul operațional al șantierului.

Clădirea de 54 de birouri care nu a plătit chirie statului român timp de 18 ani a intrat clar în proprietatea statului, iar chiriașii vor fi evacuați CITEȘTE ȘI Clădirea de 54 de birouri care nu a plătit chirie statului român timp de 18 ani a intrat clar în proprietatea statului, iar chiriașii vor fi evacuați

Șantierul Naval 2 Mai SA, o firmă cu cifră de afaceri de puțin peste 1 milion de lei în 2024, provenită în principal din contracte cu Damen Shipyards Mangalia, s-a înscris la procedura competitivă cu negociere a Romtehnica în calitate de lider al unui consorțiu din care au mai făciut parte 2 companii românești private, ambele din Constanța.

Una dintre ele a fost societatea de construcții și reparații navale Global Naval Production, controlată și condusă de Vasile Iorga, iar cealaltă – firma cu profil similar Tehnorex International, la care acționar majoritar, cu 90% din capital, este Tudor Antohi, potrivit termene.ro.

Olandezii de la Damen, al treilea ofertant, s-au înscris în competiția organizată de Romtehnica pentru remorchere cu subsidiara specializată Damen Workboats B.V.

ANAF lansează noi operațiuni pentru a recupera din prejudiciul calculat Elenei Udrea CITEȘTE ȘI ANAF lansează noi operațiuni pentru a recupera din prejudiciul calculat Elenei Udrea

 

viewscnt
Afla mai multe despre
damen shipyards mangalia
șantierul naval 2 mai sa
grupul olandez damen
romtehnica achiziții militare
românia achiziție remorchere