Fiat Chrysler a finalizat vânzarea Magneti Marelli către Calsonic Kansei, la 5,8 miliarde euro

Fiat Chrysler a finalizat vânzarea Magneti Marelli către Calsonic Kansei, la 5,8 miliarde euro
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 mai 2019

Fiat Chrysler Automobiles a închis tranzacția cu Calsonic Kansei, prin care i-a vândut compania de piese auto Magneti Marelli, pentru 5,8 miliarde de euro. Suma a scăzut ușor față de prețul anunțat inițial, din cauza unor modificări ale rezultatelor financiare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Vânzarea diviziei de componente auto a Fiat Chrysler, Magneti Marelli, a intrat definitiv în portofoliul Calsonic Kansei Holdings, companie japoneză, la finalul tranzacției a cărei închidere a fost anunțată de cele două companii. Prețul inițial de 6,2 miliarde euro a fost modificat în jos, pe baza bilanțului actualizat. Calsonic Kansei devine, astfel, al șaptelea producător de piese auto independent. 2

„Ca parte a acestei tranzacții, relația cu FCA rămâne una importantă, pentru că vom continua să îi servim, în cadrul unui acord multi-anual.”, spune Beda Bolzenius, CEO Calsonic Kansei.

Noul business va funcționa sub un nume combinat, Magneti Marelli CK Holdings., Ltd.

Producția lui VW Golf 8 începe în septembrie, dar mașina nu va fi prezentă la Frankfurt CITEȘTE ȘI Producția lui VW Golf 8 începe în septembrie, dar mașina nu va fi prezentă la Frankfurt

Potrivit datelor Automotive News, cele două companii se aflau în Topp 100 producători de piese auto și componente pe locurile 28 și 29, cu 9,2 și, respectiv, 9,1 miliarde dolari cifră de afaceri, conform bilanțurilor din 2017.

Strategia de vânzare a diviziei Magenti Marelli a început încă din perioada în care CEO al FCA era Sergio Marchionne, care a decedat anul trecut. Divizia de componente a FCA a fost desprinsă anul trecut din Fiat Chrysler Automobiles și transformată în societate comercială cu răspundere limitată, aceasta fiind evaluată la acel moment  la 4 - 5 miliarde euro. În octombrie 2018, FCA și Calsonic Kansei au anunțat că ajuns la un acord privind vânzarea. Cu doi ani înainte de desprinderea din FCA, Sergio Marchionne spunea răspicat că Magneti Marelli nu va fi scoasă la vânzare niciodată.

viewscnt
Afla mai multe despre
fiat chrysler
fca
magneti marelli
calsonic kansei