Fiat Chrysler - amendă substanțială pentru metoda „borcanului cu prăjituri”

Fiat Chrysler - amendă substanțială pentru metoda „borcanului cu prăjituri”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 oct 2019

Fiat Chrysler Automobiles va trebui să plătească o amendă de 40 milioane de dolari pentru a închide investigația privind raportarea de cifre false privind vânzările de autovehicule în SUA.

Comisia de supraveghere de pieței de capital din SUA (Securities and Exchange Commission) a anunțat că Fiat Chrysler Automobiles a fost amendată cu suma de 40 de milioane dolari pentru că a raportat vânzări nereale ale mașinilor, în perioada 2012 - 2016. Potrivit anunțului SEC, FCA „a plătit dealerii pentru a raporta vânzări false de vehicule și pentru a menține o bază de date cu vânzări neraportate”. SEC mai spune că angajații numeau această bază de date „borcanul cu prăjituri”, pentru că transmiteau aceste vânzări atunci când era nevoie ca statisticile să fie favorabile.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

12 iunie - Profit News TV - Maraton Energie. Parteneri: ACUE, Hidroelectrica
13 iunie - Eveniment Profit.ro - Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, imobiliare.ro, Meta Estate, Nordis
25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed

Scopul a fost ca FCA să raporteze în piață o creștere neîntreruptă a vânzărilor. Abia în 2016, când a fost demarată investigția, FCA a schimbat metoda de raportare. Doi dealeri ai FCA au dat compania în judecată din cauza acestor raportări false. De asemenea, doi acționari au relcamat în instanță fraude ale legislației privind piața de capital.

Investigația SEC a scos la iveală faptul că mecanismul care a declanșat această situație a avut la bază presiunea pusă pe dealeri pentru a crește vânzările, pentru a menține creșterea neîntreruptă și pentru a atinge țintele de vânzări, în special în ultima zi a lunii care era raportată. Așa au apărut raportările false și metoda „borcanului cu prăjituri”. Ulterior, dealerii au ajuns să fie plătiți din fonduri de marketing pentru a face aceste raportări.

Toyota își va majora participația deținută la Subaru CITEȘTE ȘI Toyota își va majora participația deținută la Subaru

„Vânzările de vehicule noi oferă investitorilor o perspectivă asupra cererii de produse ale unui constructor de automobile, un factor cheie în stabilirea performanțelor companiei respective”, a declarat Antonia Chion, director asociat în cadrul SEC, membru în comisia care a făcut investigația.

Anunțul SEC specifică faptul că Fiat Chrysler a făcut o înțelegere cu Comisia. Mai exact „SEC a stabilit că FCA US și Fiat Chrysler Automobiles au încălcat legislația pieței de capital, iar „cele două companii au agreat să renunțe și să oprească orice încălcare viitoare a acestor prevederi și să plătească o penalizare civilă de 40 milioane de dolari”, dar „fără să admită sau să respingă acuzațiile Comisiei”.

viewscnt
Afla mai multe despre
fiat chrysler
vanzari masini false
fiat amenda sua
piata auto