Ford aniversează 10 ani de la cumpărarea uzinei de la Craiova, cu 1,2 miliarde euro investiți și un nou model în fabricare. Producția nu a ajuns niciodată la volumul asumat

Ford aniversează 10 ani de la cumpărarea uzinei de la Craiova, cu 1,2 miliarde euro investiți și un nou model în fabricare. Producția nu a ajuns niciodată la volumul asumat
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 mar 2018

Pe 21 martie se împlinesc 10 ani de la preluarea pachetului majoritar de acțiuni la uzina de automobile din Craiova. La acel moment, Guvernul României vindea uzina după ce o recuperase de la Daewoo.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ford aniversează 10 ani de la momentul semnării contractului de achiziție a acțiunilor pe care statul român le deținea la Automobile Craiova. Compania americană se obliga la acel moment să investească 675 milioane de euro și să ajungă la o producție de 300.000 de automobile anual. Prima prevedere a fost depășită între timp, investițiile făcute de Ford ridicându-se la circa 1,2 miliarde euro, însă producția nu a ajuns niciodată la volumul la care se obligase Ford în 2008.

Nici măcar acum, în 2018, când este lansat în producție noul model EcoSport, nu există premisele unei astfel de producții, în această fază a lansării, în care sunt fabricate circa 11.000 de unități lunar. Potrivit celor de la Ford, uzina din Craiova a devenit însă una dintre cele mai avansate tehnologic la nivel global.

Uzina din Craiova, în care au fost fabricate automobile Oltcit, cu licență Citroen, apoi automobile Daewoo, dezvoltate cu sprijinul General Motors, a început perioada Ford cu producția modelului Transit Connect, o utilitară ușoară, care a avut ca scop mai degrabă pregătirea angajaților și a liniilor pentru următorul model, B-Max. În uzina de motoare, parte a fabricii din Craiova a intrat apoi în fabricație motorul 1.0 EcoBoost, un motor premiat care a fost exportat către aproape toate uzinele Ford din lume. Ford B-Max a început să fie produs în 2012, însă destinul său a fost unul lipsit de șansă.

Apărut într-un moment în care criza economică determinase scăderea vânzărilor de automobile la nivel european și global, el a făcut parte dintr-un segment pe cale de dispariție, astfel că anul trecut a fost scos din producție, pentru a lăsa loc lui EcoSport, un SUV subcompact, produs anterior în India.

În acest moment, uzina din Craiova are 4.492 de angajați, cu 900 mai mulți decât în 2008, la momentul cumpărării.

Volkswagen anunță oficial: premiera mondială a noului Touareg, pe 23 martie, la Beijing și la București. Clienții români își pot rezerva un exemplar chiar de la SIAB CITEȘTE ȘI Volkswagen anunță oficial: premiera mondială a noului Touareg, pe 23 martie, la Beijing și la București. Clienții români își pot rezerva un exemplar chiar de la SIAB

"A fost nevoie nu numai de multă muncă, dar si de implicare din partea echipei Ford Craiova și sunt foarte fericit că astăzi putem să fim martori la acest moment istoric - 10 ani de existentă Ford la Craiova. În acest deceniu nu am produs doar motoare și mașini excelente, ci am crescut masiv numărul angajaților și aproape am dublat investiția noastră în România", spune John Oldham, directorul uzinei Ford Craiova si Presedintele Ford Romania.

“Fabrica Ford de la Craiova este o unitate de producție de talie mondială care construiește motoare și vehicule de talie mondială. Angajații nostri sunt cei care dau suflet acestei fabrici livrând pe piață produse de un înalt nivel tehnologic și calitativ, prilej cu care aș dori să mulțumesc fiecăruia dintre aceștia pentru munca pe care o depun zi de zi și pentru aportul direct la succesul fabricii", a mai spus șeful Ford Craiova.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford
craiova
ecosport
daewoo