Compania Națională de Investiții Rutiere a primit șase oferte de la constructori din România, Austria și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani al Autostrăzii ,,Unirii”-A8.
1. Ofertant unic : STRABAG
2. Asociere : MAKYOL Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (Lider)-CBI CONSTRUCȚII TURISM & INVESTIȚII S.R.L.
3. Asociere : Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider)-OZKAR INSAAT SANAYI ve Ticarte ANONIM SIRKETI
4. Asociere : BISKON YAPI ANONIM SIRKETI (Lider) -STRACO HOLDING-ILGAZ CONSTRUCTION
5. Asociere : DANLIN XXL (Lider)-GROMA HOLD LTD, Intertranscom Impex S.R.L-EVROPEISKI PATISHTA
6. Asociere : IC ICTAS INSAAT SANAYI ve TICARET A.Ș. (Lider)-ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ

Tronsonul 2 Târgu Frumos-Lețcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5,5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).

Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.
Contractul include realizarea a 33 de poduri și pasaje, 2 tunele, 3 noduri și 12 kilometri de Drumuri de Legătură.
Luna trecută, Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) contractele pentru construirea ultimelor trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii-A8 și a stabilit următoarele termene pentru depunere ofertelor :
• Tronsonul 3 Lețcani (DN 28)- DN 24 (Iași), termen -limită pentru depunerea ofertelor 25 August 2025
• Tronsonul 4 DN 24 (Iași)-Golăiești, termen-limită 1 septembrie 2025
• Tronsonul 5 Golăiești-Vamă (Pod peste Prut la Ungheni), termen depunere 28 iulie 2025.

,,Am lansat în licitație ultimele trei tronsoane care întregesc Autostrada Unirii. Având în vedere discuțiile din cadrul întâlnirii pe care am avut-o cu reprezentanții constructorilor, am decis să acordăm încă de la început o perioadă mai generoasă, tocmai pentru a sprijini depunerea unor oferte competitive”, a declarat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.
Contractele sunt finanțate din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.
Pentru tronsonul 3, cu o lungime de 17,7 kilometri, valoarea estimată a contractului de proiectare și execuție este de 5,2 miliarde lei, iar pentru tronsonul 4 (12,7 km) s-a stabilit o valoare de 4,1 miliarde lei. Tronsoanele 3 și 4 au o durată de realizare de 46 de luni (10 proiectare și 36 luni execuție).
Pentru tronsonul 5, de 2,77 km. și o valoare de 267 milioane lei, termenul de realizare este de 18 luni.

Anunțurile de licitație vor fi vizibile în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Pentru tronsonul 1 Moțca-Târgu Frumos au fost depuse șase oferte, iar pentru tronsonul 2, Târgu Frumos-Lețcani, ofertele vor fi deschise pe 2 iunie 2025.