Industria auto, dependentă de Mexic, se teme de Trump

Industria auto, dependentă de Mexic, se teme de Trump
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 9 nov 2016

Alegerea lui Donald Trump ca președinte al SUA creează emoții în industria auto, existând îngrijorări că Trump va introduce politici tarifare care vor afecta schimburile între Statele Unite și Mexic, unde mulți constructori fabrică mașinile pe care le vând apoi pe piața din SUA, potrivit Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Trump se opune Acordului Nord-American de Comerț Liber (NAFTA), semnat în 1994 de către Canada, Mexic și SUA, dar și Acordului privind Parteneriatul Transpacific (TPP), între Australia, Brunei, Canada, Chile, Japonia, Malaezia, Mexic, Noua Zeelandă, Peru, Singapore, SUA și Vietnam.

Trump a criticat faptul că Mexicul fură locurile de muncă în industria auto de la americani și a afirmat că va împiedica Ford să deschidă o nouă fabrică în Mexic, amenințând că va impune tarife pentru mașinile livrate în SUA.

În aprilie, Ford a anunțat că plănuiește să investească 1,6 miliarde de dolari pentru extinderea producției de mașini mici în Mexic, iar în septembrie, a anunțat că acest lucru va însemna mutarea producției de astfel de automobile din SUA.

Temerile legate de costuri suplimentare în industria auto s-au reflectat în scăderea cotațiilor bursiere în acest sector. Pe bursa de la Tokyo, acțiunile Honda au pierdut 7,8%, Nissan 6%, iar Toyota 6,5%, în condițiile în care producătorii niponi, care dețin fabrici în Mexic, se tem de politice protecționiste ale lui Trump. În Europa, acțiunile Volkswagen sunt în scădere cu 2,8% pe bursa de la Frankfurt.

Charles Chesbrough, senior economist și director executiv de strategie și cercetare la Original Equipment Suppliers Association, organizație din Detroit care reprezintă producătorii auto, spune că implementarea agendei lui Trump va forța cumpărătorii americani să plătească mai mult pentru automobile.

„Politicile sale comerciale ar putea adăuga 5.000 de dolari sau chiar mai mult la prețul unei mașini mici din Mexic”, adaugă acesta.

viewscnt
Afla mai multe despre
trump
donald trump
clinton
industria auto
presedinte
alegeri
mexic
tpp
nafta
acord
tratat
liber schimb