Constructorul auto chinez Leapmotor, care se bucură de susținerea Stellantis în Europa, a înregistrat o premieră în istoria companiei: primul profit obținut în semestrul 1 al anului, la 10 ani de la crearea companiei și după șase ani de la lansarea primului vehicul.
Leapmotor este primul dintre start-up-urile chineze din industria auto care reușește să intre în zona profitabilă, în acest an, cu ajutorul unei game de automobile adaptată piețelor internaționale și cu o susținere importantă din partea Stellantis, care a devenit între timp acționar minoritar și controlează 50% din divizia internațională a Leapmotor.

Potrivit raportului financiar pentru prima jumătate de an, transmis de Leapmotor, compania a reușit să obțină un profit net în perioada analizată de 30 de milioane de yuani (circa 3,5 milioane euro), cu o marjă brută de 14,1%, cea mai mare pe care o obține compania de la înființare.
Leap motor a livrat în cele șase luni un total de 221.664 de vehicule, fiind cel mai mare volum vândut de una dintre mărcile emergente ale Chinei, pentru a cincea lună consecutivă, totodată și prima companie chineză dintre start-up-uri care depășește pragul de 50.000 de vehicule într-o lună, cu 50.129 de unități vândute în iulie. Creșterea livrărilor raportat la 2024 a fost de 155%.

Veniturile totale ale Leapmotor s-au ridicat la 24,25 miliarde yuani în primul semestru (aproape 3 miliarde euro), creșterea față de anul precedent fiind spectaculoasă, de 174%. Un calcul simplu arată că venitul mediu pe vehicul vândut este de numai 13.000 de euro, o sumă foarte mică în raport cu veniturile generate de companiile europene pe fiecare vehicul.
Leapmotor subliniază că veniturile au crescut și cu ajutorul pieselor de schimb, sinergiilor realizate prin cooperarea strategică (cu Stellantis), dar și prin vânzarea de credite de carbon.
Leapmotor a atins în acest moment un volum total de vehicule vândute, în cei aproximativ șase ani de la vânzarea primelor exemplare, un volum de 800.000 de vehicule, un succes important fiind cel înregistrat de C10, cu peste 100.000 de unități vândute în puțin peste un an de la debutul său pe piață.
De asemenea, modelul C11 a depășit 250.000 de vehicule vândute, de la lansarea sa.

Leapmotor are în gamă mai multe modele de segment B și C, toate fiind dezvoltate pe platforma dezvoltată in-house de companie, Leap 3.5, bazată pe cele mai avansate soluții de asistență, bazate pe senzori Lidar și un chip Qualcomm 8650.
Propulsiile modelelor Leapmotor sunt exclusiv electrice sau electric plus range-extender, încadrat pe cele mai multe piețe ale lumii ca hibrid.
Cele mai popular model, C10, a fost actualizat cu o arhitectură pe 800 de volți, încărcare la 200 kW și o autonomie de 600 km, fiind singurul din segmentul său cu astfel de parametri.

Leapmotor are o poziție solidă pe piețele internaționale, bazându-se pe rețeaua Stellantis, atât pentru vânzări, cât și pentru service. În primele șase luni ale anului, compania chineză a exportat 20.375 de vehicule, cele mai multe în Europa, unde a câștigat cotă de piață în special în țările din vest.
Potrivit raportului Leapmotor, luna iunie a adus un record de comenzi pentru mașinile mărcii, fiind înregistrate peste 4.000 de comenzi la dealerii din Europa. Cel mai nou model din gamă, B10, va fi lansat oficial la Munchen și a început deja să fie livrat către dealeri.
În total, până la 30 iunie, Leapmotor International B.V., cu sediul în Olanda, în care Stellantis este acționar cu 50%, avea peste 600 de centre de vânzări și servicii post-vânzare pe aproximativ 30 de piețe internaționale din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și regiunea Asia-Pacific, cu peste 550 în Europa și aproape 50 pe piața Asia-Pacific.
Compania chineză confirmă planul de a stabili prima unitate proprie de producție în Europa, până la sfârșitul anului 2026.