Lucrările la un pod care să lege Sicilia de Italia vor începe în lunile următoare

Auto/Transporturi   
Lucrările la un pod care să lege Sicilia de Italia vor începe în lunile următoare

Lucrările la un pod uriaș, care să facă legătura între Italia continentală și insula Sicilia, ar urma să înceapă la vară, a declarat luni ministrul italian al Infrastructurii, care a promis că va bloca orice tentativă a grupărilor infracționale de a se infiltra în acest proiect costisitor, transmite Reuters.

Proiectul este dezbătut de mai multe decenii ca o modalitate de a ajuta sudul sărac al Italiei dar părea că a fost abandonat definitiv în 2013, când compania înființată pentru a superviza construcția podului a fost închisă, în cadrul măsurilor de reducere a cheltuielilor statului și diminuării datoriei publice, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV Tarife de transport la discount pentru gazul înmagazinat în Ucraina. Transgaz, Bulgartransgaz și Desfa vor să lanseze un nou produs pe piața rezervărilor de capacitate CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tarife de transport la discount pentru gazul înmagazinat în Ucraina. Transgaz, Bulgartransgaz și Desfa vor să lanseze un nou produs pe piața rezervărilor de capacitate
Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Cu toate acestea, ministrul italian al Infrastructurii, Matteo Salvini, care conduce partidul populist de extremă-dreapta Liga, a făcut din acest proiect o prioritate iar Guvernul condus de premierul Giorgia Meloni a pus deoparte 13,5 miliarde de euro pentru construirea podului.

„Dacă vom fi deosebit, nu spun de deștepți, ci de norocoși și consecvenți, vara lui 2025 este una în care se va lucra”, a spus Salvini la o conferință de presă.

Directorul general al companiei care va fi responsabilă de construirea podului, Pietro Ciucci, a spus că proiectul are încă nevoie de aprobarea finală din partea unei comisii de stat care supervizează infrastructura strategică și speră că va trimite solicitarea până la finele lunii iunie.

Podul, construit de un consorțiu condus de firma italiană Webuild, va avea o lungime de aproximativ 3,6 kilometri, cu un tronson central de 3,3 kilometri, și va conecta Sicilia de regiunea Calabria din sudul Italiei continentale.

CONTRACT-MAMUT Statul vrea să cumpere ″la grămadă″ sute de mii de MWh de energie, pentru aproape 1.000 de structuri. Cât curent au consumat anul trecut CITEȘTE ȘI CONTRACT-MAMUT Statul vrea să cumpere ″la grămadă″ sute de mii de MWh de energie, pentru aproape 1.000 de structuri. Cât curent au consumat anul trecut

Însă acest pod a creat diviziuni în Italia. Au apărut critici din partea celor care pun sub semnul întrebării raționalitatea construirii unui pod uriaș într-o zonă seismică și susțin că proiectul va fi o risipă de bani care va produce daune mediului înconjurător. La acestea se adaugă temerile că organizațiile mafiote Cosa Nostra și ‘Ndrangheta ar putea să se infiltreze în procesul de construcție, pentru a strânge profituri uriașe.

Pe de altă parte, proiectul beneficiază de un sprijin puternic din partea celor care cred că existența unor conexiuni feroviare și rutiere rapide, ca o alternativă la actualele linii de feribot din Strâmtoarea Messina, va da un impuls sudului Italiei.

Slavini a respins temerile referitoare la siguranță, spunând că podul va fi capabil să reziste la forțele naturii, și a repetat că un eventual refuz în a implementa proiecte în zonele controlate de mafie ar fi echivalent cu „predarea statului” în fața infractorilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
sicilia
italia
pod