Compania de transport naval Maersk și-a avertizat clienții că are încă dificultăți să transporte mărfurile la nivel global, în condițiile în care atenuarea blocajelor durează mai mult decât anticipa, transmite Reuters.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Pandemia a provocat o penurie de nave transportatoare de containere și blocaje în porturi într-o perioadă de cheltuieli foarte mari ale consumatorilor, ceea ce înseamnă că sute de portcontainere stau inactive în afara porturilor, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Ai o rablă? Ai putea primi pe ea 3.000 de lei de la stat, fără obligația de a-ți lua mașină nouă. Strategia Ministerului Mediului de a elimina peste 250.000 de autovehicule vechi”Din păcate, 2022 nu a început așa cum am sperat”, a spus Maersk într-un aviz publicat pe pagina sa internet.
”Pandemia este încă puternică și, din păcate, vedem noi focare care ne afectează capacitatea de a vă transporta încărcăturile”, a arătat compania, adăugând că se așteaptă la o continuare a constrângerilor.
Cei mai mari timpi de așteptare pentru navele transportatoare de containere care trebuie să descărce sau ridica mărfuri au fost pe Coasta de Vest a SUA, unde timpul de așteptare în portul Long Beach din Los Angeles este în prezent între 38 și 45 de zile, a spus Maersk.
Cu toate acestea, Maersk a remarcat că a avut loc recent o relaxare în Europa de Nord, unde portul Anvers din Belgia urma să reducă așteptarea la aproximativ două zile în această săptămână, față de 10 zile din săptămâna precedentă.