Mercedes-Benz este ținta unui nou proces în SUA: mai mulți proprietari auto acuză compania de manipularea emisiilor

Mercedes-Benz este ținta unui nou proces în SUA: mai mulți proprietari auto acuză compania de manipularea emisiilor
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 8 apr 2016

Mercedes-Benz, divizia de lux a grupului auto german Daimler, este acuzată în instanță, de mai mulți proprietari de mașini din 13 state americane, că a instalat dispozitive care permit încălcarea standardelor de mediu, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Proprietarii sunt reprezentanți în instanță de Hagens Berman, o casă de avocatură implicată în mai multe procese colective împotriva Volkswagen.

"Faptul că Mercedes a trecut toate testele, dar a picat orice verificare în lumea reală, sugerează că, probabil, la fel ca și VW, ultilizează un dispozitiv de manipulare", spun reprezentanții Hagens Berman.

Acesta este al doilea proces împotriva Mercedes în SUA în care producătorul este acuzat că trișează sandardele de mediu.

Volvo va testa 100 de mașini autonome pe străzile din China CITEȘTE ȘI Volvo va testa 100 de mașini autonome pe străzile din China

În februarie, proprietarului unui automobil Mercedes din Statele Unite, reprezentat în instanță de aceeași casă de avocatură, a acuzat compania că utilizează dispozitive speciale care permit autovehiculelor să încalce standardele de poluare în anumite condiții de mediu.

Mai exact, modelele BlueTec ar fi dotate cu un dispozitiv care dezactivează sistemele de reducere a emisiilor de oxizi de azot (NOx) la temperaturi mai mici de 10 grade Celsius. Astfel, la temperaturi scăzute, emisiile de NOx ar depăși de până la 65 de ori nivelul admis de legislația americană.

La acel moment, Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a solicitat o serie de informații producătorului auto, dar nu a deschis o anchetă oficială.

Daimler a negat acuzațiile, dar a explicat că, în anumite circumstanțe, sistemul de tratare chimică a gazelor de eșapament funcționează la un nivel mai redus pentru a preveni apariția condesului în sistemul de evacuare, care ar putea provoca defecțiuni. Potrivit reprezentanților producătorului auto, acest lucru nu este ilegal.

Reprezentanții Daimler au declarat, în repetate rânduri, că autovehiculele companiei nu sunt echipate cu dispozitive care permit falsificare nivelului emisiilor poluante.

Mai mult, Dieter Zetsche, CEO-ul grupului auto Daimler, a criticat recent rivalul Volkswagen, afirmând că un scandal de amploarea celui în care este implicat competitorul său nu ar putea viza niciodată compania pe care o conduce. Totodată, Zetsche a afirmat că Daimler nu are de gând să renunțe la motoarele diesel și a cerut Comisiei Europene să ia o decizie rapidă cu privire la modalitatea de măsurare a emisiilor.

Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal uriaș, după ce agenția de mediu din SUA a acuzat producătorul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze pentru sute de mii de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții VW. Aceștia au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot, a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes-benz
proces
emisii
poluare
nox
daimler
volkswagen
vw
hagens berman