Transportul pe căile navigabile interioare a fost responsabil în 2018 pentru 6% din transportul intern de marfă în Uniunea Europeană, statele membre unde acest mod transport are cea mai mare pondere fiind Olanda (43,2%) și România (27,1%), arată datele publicate vineri de Eurostat.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Transportul rutier este de departe principalul mod de transport de marfă în UE, fiind responsabil pentru trei sferturi (75,3%) din transportul intern de marfă, urmat de cel feroviar (18,7%) și cel naval (6%). Datele Eurostat mai arată că ponderea transportului rutier a crescut comparativ cu 2013, când se situa la 73,9%, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Prima confirmare oficială a lansărilor Sandero și Logan, plus un al treilea modelÎn 16 state membre ponderea transportului rutier în transportul intern de marfă este mai mare de 70%, campioane fiind Irlanda (99,2%), Grecia (97,9%) și Spania (95%).
Singurele state membre unde transportul feroviar are o pondere mai mare decât cel rutier sunt Letonia (75,8%) și Lituania (67,9%).
În România, ponderea transportului feroviar în transportul intern de marfă a scăzut de la 35,4% în 2011 la 28,9% în 2018, în timp ce ponderea transportului rutier a crescut de la 36,9, în 2010, la 44%, în 2018.