Noii guvernanți vor creșterea taxei pentru rovignetă și au de gând să introducă o taxă fixă pe bilet pentru companiile din domeniul aerian care nu au sediu fiscal în România.
Astfel, programul de guvernare prevede:
”- Sediu fiscal în România pentru companiile din domeniul aerian – condiționat de cadrul legislativ european. Soluții alternative – taxă fixă/bilet outgoin;
- Creștere valoare - taxă rovignetă”.
Noul Executiv are în vedere și o reformă a sistemului de taxare a transportului, inclusiv revizuirea sistemului de acordare a subvențiilor de transport prin: monitorizarea contractelor de servicii publice și trecerea la un sistem axat pe numărul de călători expediați, eficiență și calitate a serviciilor; valorificarea mai eficientă a activelor de transport subutilizate; identificarea unor resurse financiare europene adiționale pentru subvenționarea transportului destinat categoriilor vulnerabile.

Și în domeniului transportului de stat este prevăzută o reducere cu 20% a angajaților, respectiv un plan de reducere a subvențiilor acordate companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor, contimitent cu liberalizarea transportului județean.
Este promisă reforma ROMATSA RAR, ARR, AACR, TAROM, Aeroportului Otopeni și a celorlalte companii din subordinea ministerului, precum și reducere de CA-uri și comitete.
Noul guvern va urmări și asigurarea conectării rutiere sau feroviare a obiectivelor militare strategice la principalele rute de transport din România, astfel încât să fie asigurată mobilitatea militară rapidă și sigură.

investițiile prioritare pe fiecare sector de transport sunt următoarele:
Rutier
- Autostrada A1 Sibiu - Pitești și Lugoj - Deva pentru conectarea portului Constanța și a capitalei la vestul Europei
- Autostrada de Centură a Bucureștiului A0 împreună cu noi conexiuni radiale spre capitală
- Autostrada A7 Ploiești – Pașcani
- Autostrada A3 Transilvania Tg. Mureș - Cluj - Oradea
- Autostrada A8 Unirii Tg. Mureș - Iași - Ungheni
- Autostrada Timișoara - Moravița
- Autostrada A4 Sud ”Alternativa Techirghiol”
- Autostrada Craiova - Lugoj cu ramificația spre Tg. Jiu
- Drumurile expres Craiova - Pitești, Arad - Oradea, Bacău - Piatra Neamț, Focșani - Brăila
- Conexiunea zonei metropolitane lărgite Rm. Vâlcea la Autostrada A1 Sibiu - Pitești prin modernizarea drumului național existent (etapa 1) și construirea unui drum expres nou (etapa 2)

Feroviar
- Magistrala Predeal - Brașov - Sighișoara - Simeria - Deva – Arad
- Magistrala Arad - Timișoara - Caransebeș - Craiova – București
- Magistrala Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor
- Magistralele Giurgiu - Videle și Constanța – Mangalia
- Stabilirea oportunității și elementelor generale de culoar și viteză pentru calea ferată de mare viteză București - Cluj – Budapesta
- Îmbunătățirea conexiunii feroviare în Portul Constanța
- Modernizarea stațiilor de cale ferată în parteneriat cu autoritățile locale și îmbunătățirea conexiunilor zonelor agricole la infrastructura feroviară
Material rulant
- Peste 100 de trenuri electrice noi, respectiv 70 de locomotive și 140 de vagoane noi sau modernizate care să atingă fiecare reședință de județ ce beneficiază de cale ferată electrificată până în 2028.
Metrou
- Magistrala 6 Aeroport Otopeni - 1 Mai
- Magistrala 4 Gara de Nord - Gara Progresu
- Magistrala 5 Eroilor - Iancului - Pantelimon
- Extensii ale magistralelor actuale în zonele metropolitane și reabilitarea magistralelor existente, inclusiv conexiunea terminal T1 si viitorul T2 – Aeroport Henri Coandă.
Aerian
- Dezvoltarea unui nou terminal la Aeroportul Internațional Henri Coandă București
- Dezvoltarea terminalelor cargo
Naval
- FAST DANUBE - Decolmatarea sectoarelor de pe Dunăre prin dragaj, pe sectorul comun România-Bulgaria, astfel încât să se asigure navigarea continuă fără blocaje și la un tonaj mai ridicat al navelor și barjelor cea mai mare parte a anului
- Parteneriate între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, autoritățile navale și cele locale pentru dezvoltarea proiectelor de investiții.