Renault a lansat o ojă care poate corecta zgârieturile de pe mașini, dar grupul este acuzat de sexism

Renault a lansat o ojă care poate corecta zgârieturile de pe mașini, dar grupul este acuzat de sexism
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 iun 2017

Renault a lansat o ojă care poate fi folosită și pentru corectarea zgârieturilor de pe vopseaua mașinilor, într-o încercare de a promova mașina de oraș Twingo, adresată femeilor, dar a atras acuzații de discriminare sexuală, relatează Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Twingo este pentru ”șoferițele active care trebuie să circule prin oraș, dar care sunt atente și la modă și look”, se arată într-un comunicat al Renault.

Pentru susținătorii drepturilor femeilor, strategia de marketing a Renuault este sexistă, iar felul în care a fost promovată nu a ajutat, scrie News.ro.

Într-o reclamă a Renault, o femeie strigă ”au” când observă o zgârietură pe mașina sa Twingo parcată între două vehicule. Apoi ea își vopsește o unghie în albastru, înainte de a masca cu aceeași pensulă zgârietura de pe mașină.

Tesla Model X este, potrivit Autorității de transport din SUA, cel mai sigur SUV de pe piață CITEȘTE ȘI Tesla Model X este, potrivit Autorității de transport din SUA, cel mai sigur SUV de pe piață

”Asta reduce femeile la preocuparea lor pentru frumusețe și incapacitatea lor de a șofa. Acest sexism insinuant, ordinar, zilnicm puen bazele pentru ce este mai rău, pentru că reclamele limitează femeile la un rol preconceput”, a afirmat șefa asociației feministe Chiennes de Garde, Marie-Noelle Bas.

Un purtător de cuvânt al Renault a criticat percepția că reclama și oja scoasă la vânzare sunt sexiste.

Mașinile Twingo țintesc femeile care preferă personalizarea mașinilor lor, a spus purtătorul de cuvânt, notând că reclama nu arată o femeie care nu știe să parcheze.

Oaja Twingo este produsă de startup-ul de cosmetice Ink and Out, din Paris, proprietarul brandului De Blangy. Oja este disponibilă începând de luni în service-urile Renault și pe site-ul companiei, la prețul de 8,9 euro, în culorile albastru, roșu, negru și galben. Oja este la vânzare pentru o perioadă scurtă, a spus purtătorul de cuvânt.

Directorul general al For Ink and Out Chief, Benjamin De Blanzy, a apreciat că această controversă este atât amuzantă cât și destul de legitimă.

”Este amuzant pentru că și bărbații o vor folosi”, a spus De Blanzy, adăugând că și el a început să folosească oja pe mașina sa, acum câteva luni, pentru acoperirea zgârieturilor minore.

Controversa a apărut la mai puțin de o lună după ce o reclamă a PepsiCo a fost criticată pe rețelele de socializare pentru exploatarea unor mișcări între care Black Lives Matter.

Pepsi a retras reclama de pe YouTube în mai puțin de 48 de ore de la lansare și a prezentat scuze. Episodul a arătat cât de greu este pentru companii să scape de erorile de marketing observate pe rețelele de socializare.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
discriminare sexuală
twingo