Renault va produce trei versiuni ale vanului Master propulsate cu hidrogen

Renault va produce trei versiuni ale vanului Master propulsate cu hidrogen
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 iul 2021

Renault a anunțat crearea unei companii de tip joint-venture cu compania americană Plug Power în cadrul căreia va produce vehicule comerciale propulsate cu hidrogen, cu ajutorul tehnologiei fuel-cell.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

HYIVIA este o companie nouă, creată de Renault împreună cu americanii de la Plug Power pentru a dezvolta vehicule comerciale cu hidrogen. Activitatea începe chiar din acest an, în Franța, în uzina din Flins, Franța, și va cuprinde și producția de stații de încărcare cu hidrogen.

Parteneriatul va produce pentru început trei modele echipate cu sistemul de propulsie fuel-cell, toate din familia Renault Master.

Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților

Noua companie se va baza pe exepriența celor de la Plug Power, care nu sunt un startup, ca în cazul altor parteneriate din industria auto, ci au o experiență de peste 20 de ani în celule de hidrogen și în electroliză, dar au la activ și o rețea de peste 100 de stații de hidrogen care distribuie peste 440 de tone de hidrogen zilnic. De asemenea, Renault are o experiență bogată în zona propulsiei cu hidrogen, primele sale teste cu acest tip de combustibil datând de acum 7 ani.

Potrivit Renault, stațiile de hidrogen vor fi oferit cu chirie sau vândute și vor fi fosrte simplu de utilizat.

FOTO Românii își pot comanda deja Dacia Duster facelift, în Germania, la cel mai mic preț din Europa CITEȘTE ȘI FOTO Românii își pot comanda deja Dacia Duster facelift, în Germania, la cel mai mic preț din Europa

Mașinile pe care le va produce HYVIA vor fi versiuni ale unor modele care sunt echipate cu propulsie electrică standard. Master Van H2-TECH va fi un microbuz de marfă cu o autonomie de 500 km și un volum de transport de 12 metru cubi. Master Chassis Cab H2-Tech, un van de mari dimensiuni, va oferi 19 metri cubi și o autonomie de 250 km. Master Citybus H2-TECH va fi un microbuz de pasageri, cu o capacitate de 15 persoane, pentru transportul angajaților, municipalitate sau servicii publice locale, cu o autonomie de 300 km.

Toate trei vor avea o arhitectură mixtă, Dual Power, care are la bază propulsia cu baterie și cea cu hidrogen. Autonomia asigurată de bateria de 33 kWh va fi de 100 km, restul fiind asigurat de rezervorul de hidrogen, care va avea o capacitate de 3 – 7 kg, în funcție de versiune.

HYVIA va avea sediul în Franța, în Villiers Saint-Frederic (birouri și centrul de R&D), iar punctul de producție va fi în Flins.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault master hidrogen