S-a terminat criza de semiconductori: fabrica VW de mașini electrice a doborât recordul de mașini produse

S-a terminat criza de semiconductori: fabrica VW de mașini electrice a doborât recordul de mașini produse
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 nov 2022

Volkswagen pare a fi depășit criza de semiconductori și a început să producă autovehicule electrice la capacitate maximă pentru a onora listele de comenzi foarte lungi, care au împins termenele de livrare la peste șase luni. Potrivit unui anunț al companiei, în a doua săptămână din luna noiembrie, uzina de electrice din Zwickau a atins un record istoric de producție.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Muncitorii din fabrica grupului Volkswagen din Zwickau, din landul Saxonia, au reușit să doboare recordul de producție al uzinei, care data din 2016. În săptămâna 7 – 11 noiembrie, fabrica a scos de pe liniile de producție 7.100 de automobile, cu 300 mai multe decât reușise în urmă cu șase ani. Fiecare zi de lucru a adus în parcarea fabricii peste 1.400 de automobile, un volum care este atins cu greu în orice uzină de autovehicule din lume.

„Este o performanță foarte bună a întregii echipe și un record unic, pentru că înainte de transformare, cantități atât de mari nu erau posibile din punct de vedere tehnic”, a declarat Robert Janssen, Managing Director Tehnologie și Logistică la Volkswagen Saxonia.

Uzina de automobile din Zwickau, ridicată în 1990, a beneficiat de o serie de investiții majore, care au făcut posibilă asamblarea de automobile electrice. Aici sunt fabricate în total șase modele diferite, atât mașini din familia ID ale mărcii VW, cât și modele de la Audi și Cupra, de asemenea electrice. Fabrica a trecut printr-o perioadă dificilă în ultimul an, ca urmare a lipsei acute de componente electronice, prezente într-un număr foarte mare în acest tip de vehicul. Compania a fost nevoită să oprească în mai multe rânduri activitatea în fabrică, din cauza crizei de semiconductori.

TABEL Cele mai fiabile și cele mai slabe mărci auto. Surprize și mărci care scad dramatic CITEȘTE ȘI TABEL Cele mai fiabile și cele mai slabe mărci auto. Surprize și mărci care scad dramatic

„Ceea ce avem nevoie sunt piese, piese, piese”, a precizat Jens Rothe, președintele Consiliului de Întreprindere al Volkswagen Saxonia. „Recordul de producție arată că, dacă situația aprovizionării o permite, forța de muncă poate livra și ea. Cererea pentru produsele noastre nu a scăzut și dorim să continuăm să conducem ofensiva electrică a grupului”.

Uzina din Zwickau a produs până acum peste 300.000 de automobile electrice, din totalul de 500.000 de mașini din familia electrică ID.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.3
zwickau
uzina electrice vw
productie vw
productie id.4