Scădere masivă a vânzărilor de mașini electrice în Germania, rămase fără subvenție. Tesla s-a prăbușit cu peste 50%

Scădere masivă a vânzărilor de mașini electrice în Germania, rămase fără subvenție. Tesla s-a prăbușit cu peste 50%
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 apr 2024

Eliminarea subvenției acordate de stat la achiziția de automobile electrice a condus în Germania la o scădere masivă a vânzărilor de automobile electrice și la o scădere generală a pieței, conform datelor analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În luna martie, vânzările de automobile electrice au scăzut cu 29% față de anul trecut, volumul înmatriculat ridicându-se la 31.400 vehicule.

Din acest motiv, ponderea vehiculelor electrice în totalul vânzărilor a scăzut cu la 12%, de la 16% cât era în urmă cu un an.

Căzând pe marile piețe, Tesla se duce spre India pentru o fabrică de mașini electrice de 2-3 miliarde dolari CITEȘTE ȘI Căzând pe marile piețe, Tesla se duce spre India pentru o fabrică de mașini electrice de 2-3 miliarde dolari

Cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, Tesla, care a fost și în Germania pentru multă vreme liderul pieței, a înregistrat un declin uriaș, de 55,8%, care a fost însă influențat și de incidentele produse la uzina din Berlin, unde se fabrică Model Y.

În total, piața germană de automobile a scăzut cu 6,2 procente în luna martie, mai mulți constructori, între care și liderul pieței, VW, au raportat scăderi ale vânzărilor, de la câteva procente, până la 32% Renault, 38% Audi, 51% Aston Martin, 55,4% Tesla și 64,4% Maserati.

VIDEO Premieră în industria auto: Modelul chinezesc IM L6 a trecut testul elanului fără șofer CITEȘTE ȘI VIDEO Premieră în industria auto: Modelul chinezesc IM L6 a trecut testul elanului fără șofer

La finalul primului trimestru, piața germană de automobile are un avans de 4,2%, cu 694.800 automobile înmatriculate, însă cel puțin o treime din mărcile prezente au scăderi ale vânzărilor.

Dacia se numără, în aceste condiții, printre mărcile care au reușit să rămână în zona pozitivă a vânzărilor, cu o creștere de 2,5% în martie și 13,2% pe întreg trimestrul. Cele mai mari creșteri ale înmatriculărilor, dintre mărcile de volum, sunt cele le Mitsubishi, care cunoaște un reviriment pe această piață, Citroen, cu vânzări în creștere în special pe segmentele de SUV-uri, și Volvo, care cu un avans de 62% recuperează scăderile din anul anterior.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice germania
vanzari tesla
dacia germania