Toyota dă o nouă lovitură, după crearea unei alianțe cu Suzuki

Toyota dă o nouă lovitură, după crearea unei alianțe cu Suzuki
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 aug 2019

Toyota dă o nouă lovitură, după crearea unei alianțe cu Suzuki, prin preluarea serviciilor financiare ale Mazda, pe piața din SUA. Anterior, Mazda folosea serviciile JP Morgan Chase pentru finanțarea vehiculelor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Profit News TV - Maraton Fonduri Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC.
6 iunie - Profit News TV - Maraton Energie
11 iunie - Medika TV - Maraton Sănătatea Aparatului Urinar
13 iunie - Eveniment Profit.ro - Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

Mazda Motor America a ales să folosească Toyota Financial Services ca partener pentru credite și leasinguri, pe piața din SUA, potrivit informațiilor publicate de Automotive News. Mazda a oferit servicii de finanțare clienților sub brandul Mazda Capital Services, oferite, în realitate, de JP Morgan Chase. În urmă cu aproximativ un an, presa japoneză anunța că cele două companii intenționează să-și unifice serviiile financiare, prin achiziția de către Toyota Financial Services a activităților de finanțare derulate de Mazda.

Președintele Mazda North America, Jeff Guyton, a confirmat informația, precizând că „divizia financiară a Toyota oferă o mai mare experiență în sectorul auto care va susține serviciile de finanțare ale Mazda pentru delaeri și clienți”.

Toyota cumpără 5% din Suzuki și anunță formarea unei alianțe CITEȘTE ȘI Toyota cumpără 5% din Suzuki și anunță formarea unei alianțe

Potrivit șefului Mazda, decizia acestui parteneriat urmărește îmbunătățirea opțiunilor de finanțare și protejare a clienților și dealerilor mărcii.

Toyota și Mazda au mai multe parteneriate, în special pe piața din America de Nord, unde construiesc autovehicule într-o uzină comună, în Alabama, și, în același timp, în Mexic, unde Mazda produce mașini cu sigla Toyota pentru piața din SUA.

Șeful Mazda a mai precizat că parteneriatul pe zona de finanțare a fost o extensie logică a actualelor parteneriate de producție dintre cele două companii americane.

Toyota și Mazda au anunțat în 2017 încheierea unui alianțe de capital și de business, prin cumpărarea a 5,05% din Mazda de către Toyota, contra sumei de 50 miliarde yeni (circa 400 milioane euro) și, reciproc, cumpărarea de acțiuni Toyota de către Mazda, pentru aceeași sumă, dar echivalent a aproximativ 0,25% din Toyota.

Toyota Motor Credit a notificat deja autoritățile americane despre faptul că va oferi servicii financiare unei terțe companii auto, precizând numele Mazda Motor of America.

Toyota, a doua cea mai mare companie auto din lume, pare a-și fi asumat rolul de protector al constructorilor japonezi din eșalonul al doilea, după modelul Hyundai - Kia, din Coreea de Sud. Toyota a încheiat parteneriate cu Subaru, cumpărând peste 16% din acțiuni de-a lungul ultimilor ani, după ce General Motors a abandonat această marcă, apoi cu Suzuki, împreună cu care a anunțat săptămâna aceasta o alianță de capital, și cu Mazda. Singurele companii auto japoneze importante care nu are legături cu Toyota sunt în prezent Nissan și Mitsubishi, aflate în alianță cu Renault.

viewscnt
Afla mai multe despre
mazda
toyota
parteneriat mazda toyota
credite auto
leasing auto