Toyota Motor a anunțat vineri că va prelua integral producătorul de mașini de talie mică Daihatsu, la care deține un pachet de 51,2%, în încercarea de a-și consolida poziția pe piețele din Indonezia și Malaysia, unde Daihatsu are o cotă de peste 15%, scrie Reuters.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Preluarea se va realiza printr-un schimb de acțiuni, titlurile Daihatsu urmând să fie ulterior delistate de la bursa japoneză, potrivit unui comunicat al celor doi constructori. Acționarii Daihatsu vor primi 0,26 acțiuni Toyota în schimbul unei acțiuni Daihatsu.
Toyota a anunțat, încă de miercuri, posibilitatea preluării restului de 48,8% din acțiunile Daihatsu. Totodată, compania a infirmat informațiile publicate de presa japoneză referitoare la o posibilă fuziune cu rivalul Suzuki.
Daihatsu are o cotă de 15% pe piața autoturismelor din Indonezia și de circa 20% în Malaysia. Totodată, producătorul de vehicule compacte exportă și în Europa și America de Nord, unele dintre modelele destinate acestor piețe fiind comercializate sub brandul Toyota Scion.
Grupul Toyota, care include, alături de Daihatsu, producătorul de camioane Hino Motors, a vândut anul trecut 10,15 milioane de vehicule, în scădere cu 0,8% față de 2014, însă grupul japonez și-a păstrat pentru al patrulea an consecutiv titlul de cel mai mare producător auto din lume, după ce Volkswagen a raportat scăderea livrărilor la nivel global cu 2%, la 9,93 milioane de unități.
Vânzările Daihatsu au scăzut cu 13,3% în 2015, la 794.000 vehicule.