Toyota, scădere a producției în septembrie, din cauza crizei de semiconductori, dar vânzări și producție în creștere pe primele opt luni

Toyota, scădere a producției în septembrie, din cauza crizei de semiconductori, dar vânzări și producție în creștere pe primele opt luni
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 oct 2021

Toyota a anunțat cifrele de vânzări pentru luna a opta, puternic afectată de opririle cauzate de criza de semiconductori. Japonezii au reușit, în pofida condițiilor dificile, să înregistreze vânzări în creștere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Marca Toyota a vândut 748.893 de autovehicule în luna august, cu 3,9% mai multe decât în anul anterior, sfindând parcă criza de producție. Cu toate celelalte mărci ale sale, grupul Toyota a vândut 813.415 vehicule, cu 4,2% mai multe. Constructorul japonez a reușit să-și îmbunătățească cota de piață la 34,9%, cu marca Toyota, și cu 49% cu toate mărcil, în Japonia, acolo unde s-a înregistrat creșterea importantă a vânzărilor. Pe piețele externe, vânzările mărcii Toyota au crescut 3,4%, la 637.324 unități, iar ale întregului grup cu 4,4%, la 656.633 unități.

În ceea ce privește producția, lucrurile stau mult mai rău pentru japonezi. Producția globală a scăzut cu 16,2%, la 531.448 unități, pentru marca Toyota, și la 632.489 unități, cu 12,5% mai puțin, pentru întreg grupul. Scăderea cea mai consistentă a fost pentru fabricile din afara Japoniei (-19,9% pentru marca Toyota și 13,2% pentru toate mărcile), cu un volum de 388.147 produs în afara Japoniei. Exporturile de automobile ale Toyota, din Japonia, au suferit din cauza crizei, fiind mai mici cu 12,3% față de luna similară din 2020.

Salonul auto din Geneva 2022, confirmat de organizatori CITEȘTE ȘI Salonul auto din Geneva 2022, confirmat de organizatori

Pe întreg anul (ianuarie – august), grupul nipon Toyota are în continuare rezultate excelente, cu un volum total vândut de 7,21 milioane de autovehicule, cu 25,1% mai multe decât în 2020, cu o creștere masivă, de aproape 30%, pentru vânzările din afara Japoniei (5,7 milioane de vehicule vândute).

Și în privința producției Toyota stă bine și demonstrează că este compania care a traversat cel mai bine criza semiconductorilor, în pofida greutăților din ultimele două luni. Marca Toyota a produs cu 25,5% mai multe vehicule, în primele opt luni din 2021, adică 5,82 milioane unități, iar grupul a reușit să producă 6,82 milioane unități, cu 25,4% mai multe.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
rezultate toyota
profit toyota
vanzari toyota