Volkswagen ar putea lansa un sub-brand de mașini electrice de performanță

Volkswagen ar putea lansa un sub-brand de mașini electrice de performanță
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 ian 2023

Grupul german Volkswagen își caută cea mai bună strategie pentru realinierea planurilor legate de mașinile electrice, după ce proiectul Trinity a fost amânat și platforma MEB a intrat într-un program de îmbunătățire. Noi informații vorbesc despre o posibilă lansare a unui sub-brand care să marcheze creșterea în calitate a viitoarelor modele.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

După amânarea proiectului Trinity și a modelelor de top de la Porsche și Audi, grupul Volkswagen, condus de Oliver Blume caută în continuare soluții pentru a nu rata avansul pe care compania l-a luat în fața concurenței. O actualizare a platformei MEB, care va aduce baterii noi, autonomii crescute și tehnologii mai bune, sub numele MEB+, stă la baza planului pe termen scurt, care ar trebui să rezolve problemele până în 2028, când va fi lansat modelul Trinity. De asemenea, o versiune a software-ului care să înlocuiască actuala versiune cu probleme, este și ea o soluție, care ar putea fi lansată sub numele 1.2, până la momentul la care sistemul de operare 2.0 va fi finalizat.

Odată cu aceste schimbări substanțiale de tehnologie și planificare, conducerea VW a fost nevoită să schimbe și calendarul lansărilor. Noua platformă MEB+ ar urma să fie introdusă pe primele modele încă din 2023, după cum scrie Automobilwoche, care susține că VW va înlocui versiunile de top GTX cu noi versiuni GTI, unele care să ofere performanțe mai bune și să poată concura cu mașinile Tesla sau Polestar.

Cele mai vândute mașini pe piețele naționale din Europa în 2022. Dacia Sandero - lider într-o țară la care puțini s-ar fi gândit CITEȘTE ȘI Cele mai vândute mașini pe piețele naționale din Europa în 2022. Dacia Sandero - lider într-o țară la care puțini s-ar fi gândit

De asemenea, pentru modelele care se pretează la versiuni ultraperformante, Divizia R ar putea să stea la baza lansării unui sub-brand, așa cum sunt Plaid de la Tesla sau N de la Ioniq. Primul nume care ar putea marca lansarea acestui sub-brand ar fi un SUV, care să fie botezat ID.R, urmat de alte modele din segmentele SUV, inclusiv un ID.R Sport care să readucă în producție de serie performanțele conceptului din 2018, cu 680 CP.

Un al doilea sub-brand, denumit generic ID.Icon, a fost luat în discuție, pentru a include relansări ale unor modele celebre, precum Beetle sau Golf, în versiune electrică, însă discuția ar trebui să treacă de filtrul noii conduceri a mărcii VW și a grupului.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id
vw id.r
vw trinity