Compania de stat Oil Terminal, controlată de Ministerul Energiei cu 87,7% din capital, operatorul concesionar al terminalului petrolier din Portul Constanța, vrea să contracteze un credit de investiții pe termen lung pentru modernizarea rezervorului 27 SP Port, cu capacitate 10.000 mc, destinat depozitării de uree lichidă (UAN).
Astfel, Oil Terminal vrea să împrumute din piață până la 12 milioane lei pe 10 ani, cu ipotecă pe rezervor și pe conturile bancare.

″Modernizarea acestui rezervor de urean va conduce la: creșterea siguranței în exploatare; îmbunătățirea lanțului logistic în scopul distribuirii acestui produs în agricultură. Menționăm că rezervorul 27 din SP Port este singura capacitate de stocare pentru produsul UAN, mulți agricultori români fiind dependenți de livrările acestui produs prin Oil Terminal″, se arată într-un document analizat de Profit.ro.
Potrivit sursei citate, rezervorul se află într-o stare avansată de uzură fizică (coroziune), fiind necesare lucrări de modernizare, cum ar fi: înlocuirea completă a capacului și a fundului rezervorului, aplicarea unui strat anticoroziv pe interiorul rezervorului, înlocuirea scărilor și a podețelor de acces sau eliminarea izolației termice existente și aplicarea unui strat protector adecvat.

Valoarea estimată a investiției în modernizarea rezevorului de uree, fără costurile de împrumut, este estimată la circa 11,6 milioane lei, intenția Oil Terminal fiind ca proiectul să fie finalizat anul viitor.
Oil Terminal a rămas fără bani proprii de investiții din câștigul anului trecut după ce Guvernul a impus în martie, prin Memorandum, ca societățile de stat să distribuie dividende de cel puțin 90% din profit către acționari.

Planul inițial al companiei era să dea dividende de 50% din profitul de repartizat (7,455 milioane lei) și să păstreze circa 6 milioane lei ca rezervă pentru investiții. Însă ca urmare a Memorandumului, s-a decis ″majorarea dividendelor cuvenite acționarilor de la 7,455 milioane lei la 13,419 milioane lei, pe seama diminuării sursei de finanțare a investițiilor de la 5,964 milioane lei la zero (...)″.
Oil Terminal are deja în derulare credite bancare interne pentru investiții în sumă totală de 63,637 milioane lei,
″În anii anteriori, sursa proprie de finanțare a investițiilor era asigurată din amortizare și o cotă parte din profitul net al anului precedent (...). (...) Având în vedere aplicarea prevederilor Memorandumului (...), sursa proprie de finanțare a investițiilor din profitul net al anului 2024 a fost 0 (zero) lei″, se menționează în document.

Compania a terminat primul trimestru din 2025 cu profit net de circa 10 milioane lei, de 3 ori mai redus decât cel din perioada similară a anului trecut, iar cifra de afaceri a scăzut la 97 milioane lei, de la 112,56 milioane lei în primele trei luni ale anului precedent.
Rezultatele au venit pe fondul reducerii, în T1 2025, a cantității totale de materii prime și produse derulate prin Oil Terminal la 2,1 milioane de tone de mărfuri, cu peste 300.000 de tone mai mică față de primele trei luni de anul trecut.
Cantitatea de țiței s-a redus cu aproape 170.000 de tone, cea de motorină - cu 124.000 de tone, iar cea de produse chimice - cu 78.000 de tone.
Doar cantitatea de benzină a crescut, de la 120.000 la 185.000 de tone.