Apple nu produce jocuri, dar câștigă de pe urma acestora mai mulți bani decât unii dintre marii dezvoltatori de jocuri la un loc.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Procesul dintre Apple și Epic, încheiat cu victoria de etapă a producătorului iPhone-ului, a scos la iveală cât de mulți bani câștigă Apple din jocuri, prin comisionul pe care-l percepe.
Conform documentelor prezentate în instanță, în anul fiscal 2019, Apple a avut un profit operațional de 8,5 miliarde de dolari de pe urma jocurilor.
Astfel, fără să producă un singur joc propriu, Apple a atras acum doi ani cu 2 miliarde mai mult decât Sony, Activision, Nintendo și Microsoft la un loc.
Cheia succesului pentru Apple este comisionul de 15/30% pe care-l percepe din fiecare vânzare realizată prin App Store de aplicațiile și jocurile disponibile pe platformele sale.
Aceste venituri sunt în prezent amenințate, în mai multe țări discutandu-se despre a forța legal Apple să accepte sisteme alternative de plată, care ar priva gigantul american de comisionul actual.
Deja există un precedent, după ce Coreea de Sud a devenit prima țară care a adoptat o lege ce interzice unor companii precum Apple sau Google să forțeze dezvoltatorii să folosească un sistem unic de plăți.