În urmă cu mai mulți ani, executivii Facebook discutau despre posibilitatea taxării companiilor pentru accesul la datele persoanele ale utilizatorilor rețelei sociale.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Un document intern obținut de publicația americană The Wall Street Journal arată că șefii Facebook au vehiculat intern ideea taxării agențiilor de publicitate și a celorlalte companii care doreau să intre în posesia datelor personale ale utilizatorilor.
Informația apare într-o serie de email-uri interne din perioada 2012 - 2014, perioadă în care Facebook încerca să crească rapid veniturile după listarea din 2012. O propunere era ca accesul la datele utilizatorilor să le fie blocat companiilor care nu cumpără publicitate de cel puțin 250.000 de dolari.
Numele executivului nu este cunoscut, însă este clar că propunerea sa nu a fost pusă în practică. Cei de la Facebook nu au comentat decât că informațiile obținute de publicația americană sunt scoase din context.
Este foarte posibil ca mail-urile în cauză, alături de alte informații interne care să scoată la lumină și mai multe despre modul în care se iau deciziile în carul Facebook, să devină în curând publice.
Parlamentul britanic a confiscat recent mai multe documente interne ale Facebook pentru a investiga celebrul caz Cambridge Analytica, în urma căruia au fost accesate datele personale ale peste 87 de milioane de utilizatori.