Google oferă mai multă transparență privind reclamele prin intermediul unei extensii

Google oferă mai multă transparență privind reclamele prin intermediul unei extensii
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 5 aug 2020

Google a lansat o extensie pentru browser-ul Chrome, care promite să furnizeze utilizatorilor informații detaliate cu privire la reclamele online și targetarea folosită de acestea.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Utilizatorii browser-ului Chrome au la dispoziție o extensie dezvoltată de Google, care încearcă să ofere mai multă transparență privind intruzivul sistem de targetare cu reclame folosit de unele firme de publicitate și companii de tehnologie care-și bazează business-ul pe vânzarea de reclame.

Nouă extensie se numește, sugestiv, Ads Transparency Spotlight și este disponibilă în magazinul oficial de extensii pentru Chrome.

Google a anunțat trei noi smartphone-uri CITEȘTE ȘI Google a anunțat trei noi smartphone-uri

Această extensie va afișa, în primul rând, numărul de reclame dintr-o pagină web, informație care poate face lumină în cazurile în care site-ul în cauză include reclame mascate (la propriu).

În al doilea rând, sunt făcute publice numele companiilor responsabile de afișarea reclamelor.

În fine, și poate cel mai important, extensia va comunica motivele pentru care utilizatorul vede reclamele respective. Este important pentru că utilizatorul poate înțelege ce informații personale folosesc advertiseriii pentru a-l targeta cu reclame.

Aici, Ads Transparency Spotlight, va lista date precum gen, vârstă sau interese personale rezultate din activitățile online și istoricul de navigare al utilizatorului.

În spatele acestei extensii stă API-ul Ad Disclosure Schema, dezvoltat de Google și pus la dispoziția advertiserilor pentru creșterea nivelului de transparență.

Cu alte cuvinte, utilitatea extensiei și disponibilitatea informațiilor afișate de aceasta va depinde de implicarea firmelor de publicitate care pot alege să ofere aceste date sau nu.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
chrome
reclame