Meta Platforms își extinde parteneriatul cu gigantul european EssilorLuxottica, urmând să lanseze noi versiuni de ochelari inteligenți sub brandurile Oakley și Prada, potrivit unor informații obținute de CNBC.
Această mișcare vine după succesul înregistrat de ochelarii Ray-Ban Meta din a doua generație, lansați în 2023, care au fost vânduți în peste 2 milioane de exemplare până în prezent, scrie News.ro.

Versiunea Oakley | Meta, care va fi prezentată oficial pe 20 iunie, este orientată spre consumatorii activi, cum ar fi sportivii și pasionații de activități outdoor.
Meta a observat că mulți utilizatori ai Ray-Ban Meta își filmau sesiunile de tenis sau ski, motiv pentru care noii ochelari Oakley vor avea o construcție mai rezistentă la intemperii și vor costa aproximativ 360 de dolari, potrivit unor surse apropiate proiectului.
Pe lângă parteneriatul cu Oakley, Meta marchează o nouă etapă în zona fashion-tech prin colaborarea cu Prada, una dintre cele mai exclusiviste case de modă din lume. Ochelarii Prada Meta vor beneficia de avantajele structurale ale modelelor Prada cu brațe late, ideale pentru a integra componentele hardware necesare, cum ar fi microfoanele și cipurile. Nu a fost anunțată încă o dată oficială pentru lansarea acestora.
Parteneriatul Meta–Luxottica datează din 2019, iar în 2023 a fost extins cu un nou acord în valoare de 5 miliarde de dolari, oferind Meta acces exclusiv la brandurile Luxottica pentru tehnologia de ochelari inteligenți.

Planurile includ lansarea unei a treia generații de ochelari Ray-Ban Meta pentru sezonul sărbătorilor din 2025, care va include și un mic display integrat în lentile, conform surselor CNBC.
Ochelarii Ray-Ban Meta actuali dispun deja de asistentul vocal Meta AI și pot identifica obiective turistice, oferi rețete sau trimite mesaje vocale prin WhatsApp și Messenger, odată conectați la un smartphone.
Meta intră într-o piață tot mai competitivă. Alphabet a anunțat recent un parteneriat de 150 de milioane de dolari cu Warby Parker, urmând să lanseze ochelari cu asistentul Google Gemini AI după 2025. La rândul său, Snap a dezvăluit că în 2026 va lansa o nouă generație de ochelari de realitate augmentată, sub brandul Specs.
Prin aceste parteneriate cu Oakley și Prada, Meta își consolidează poziția pe piața ochelarilor inteligenți, urmărind să îmbine tehnologia cu moda de top și să cucerească atât utilizatorii activi, cât și pe cei atenți la design și exclusivitate.