În primul trimestru al anului au fost livrate cu 35% mai multe ceasuri inteligente decât în aceeași perioadă a anului trecut, Apple fiind, din nou, marele câștigător.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Apple, care se bucură de consistența ecosistemului din spatele produselor sale, inclusiv a ceasurilor, s-a detașat în fruntea producătorilor de smartwatch-uri în primul trimestru al anului, fiind și cel care a dictat ritmul de creștere al pieței.
Conform celui mai nou raport Counterpoint Research, în T1 au fost livrate cu 35% mai multe smartwatch-uri decât în aceeași perioadă a anului trecut. Raportul oferă doar procente, nu și cifre absolute ale vânzărilor.
Apple continuă să domine copios această piață, crescând de la an la cu 50%. Compania americană și-a crescut cota de piață de la 30,3% în urmă cu un an, la 33,5% în T1 2021.
Spre deosebire de oricare alt rival din piață, Apple oferă un ecosistem sănătos, cu multe aplicații și servicii, plus o integrare net superioară cu alte produse proprii.
Marii rivali ai Apple au pierdut cotă de piață în ultimul an. Huawei are 8,4% din piață (de la 10,1% în urmă cu un an), Samsung are 8% (de la 8,5%), iar Fitbit, până se lămurește Google ce vrea să facă cu el, rămâne cu 4,2% din piață (de la 4,5% cât avea în T1 2020).
CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecteScăderile cotelor de piață ale rivalilor Apple au venit pe fondul unor creșteri semnificativ mai mici decât cea reușită de compania americană. Samsung, spre exemplu, și-a crescut vânzările de la an la an cu 27%, sub media pieței.
Analiștii se așteaptă ca, în urma noului parteneriat dintre Google și Samsung, în urma căruia producătorul coreean va folosi Wear OS pe smartwatch-urile sale și va contribui la dezvoltarea sistemului de operare deținut de Google, companiile rivale să înceapă să ridice mai multe probleme pentru Apple, trecând la un model de dezvoltare similar Androidului.