Primul trimestru al anului a adus o creștere cu 8,5% pentru piața tabletelor, după ce au fost livrate 36,8 milioane de dispozitive.
La o cotă de 37,3%, Apple continuă să fie liderul detașat al pieței. Cu 13,7 milioane de iPad-uri aduse pe piață, Apple a livrat aproape la fel cât celelalte companii din top cinci la un loc.
La mare distanță, cu 6,6 milioane de unități livrate, se află Samsung. Spre deosebire de Apple, care s-a bucurat de o creștere cu 14%, producătorul coreean a pierdut 5,2% față de anul trecut.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Xiaomi, al treilea producător al acestei piețe, a avut cea mai mare creștere, de 56%, dar a livrat doar puțin peste 3 milioane de tablete.
De o creștere cu 18,8% s-a bucurat și Lenovo, în vreme ce cota Huawei a scăzut cu 12,5%.
Piața a crescut în toate regiunile lumii, fiind determinată în principal de ciclurile de upgrade din zona de consumer și educație, susțin analiștii de la Canalys.