Profitul net al Lenovo, cel mai mare producător de PC-uri la nivel global, a înregistrat un profit net de 300 de milioane de dolari în perioada octombrie-decembrie (al treilea trimestru al anului fiscal), în creștere cu 18,6% față de perioada similară a anului anterior, transmit Reuters și MarketWatch.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Pe de altă parte, veniturile totale ale companiei chineze au scăzut cu 8,5%, la 12,9 miliarde de dolari. Vânzările de computere ale companiei, care reprezintă circa două treimi din afacerile totale, au scăzut cu 4,2%, evoluția fiind totuși mai bună decât cea a pieței.
La nivelul pieței, vânzările de PC-uri au consemnat în ultimele trei luni din 2015 o scădere record de 10,6%, la circa 72 de milioane de unități, potrivit estimărilor International Data Corporation (IDC). Cota de piață obșinută de Lenovo pe piața globală a PC-urilor a fost de 21,5% în perioada menționată.
Acțiunile companiei au scăzut puternic după publicarea rezultatelor (înregistrând un declin de până la 10%), investitorii fiind îngrijorați de evoluția nefavorabilă pe segmentul principal de activitate al companiei. Lenovo a anunțat anterior că intenționează să desființeze aproximativ 3.000 de locuri de muncă pentru reducerea costurilor.
Lenovo a achiziționat, în 2014, divizia de servere x86 a companiei americane International Business Machines (IBM) și Motorola, deținută anterior de Alphabet, compania-mamă a Google. Lenovo a decis anul acesta să renunțe la marca Motorola, care va fi înlocuită cu brandul Moto. Trecerea la noul brand va fi efectuată treptat, pe parcursul acestui an.