Gigantul tehnologic chinez Tencent a anunțat o creștere de 15% a veniturilor în trimestrul al doilea din 2025, susținută de performanța solidă a diviziei de jocuri și de investițiile în inteligență artificială. Compania a raportat venituri de 184,5 miliarde yuani (25,7 miliarde dolari), față de 161,1 miliarde yuani în aceeași perioadă din 2024, iar profitul operațional a urcat la 63,05 miliarde yuani, relatează CNBC.
Veniturile din jocurile interne au crescut cu 17% anual, ajungând la 40,4 miliarde yuani, datorită succesului noilor lansări precum ”Delta Force” și popularității titlurilor consacrate ”Honor of Kings”, ”VALORANT” și ”Peacekeeper Elite”, scrie News.ro.

Segmentul internațional de gaming a înregistrat o creștere de 35%, la 18,8 miliarde yuani, susținut de ”PUBG Mobile” și ”Dune: Awakening”.
Platforma publicitară îmbunătățită cu AI și ecosistemul de tranzacții Weixin au generat o creștere de 20% a veniturilor din servicii de marketing, până la 35,8 miliarde yuani.
Cheltuielile de capital ale companiei au urcat cu 119%, la 19,1 miliarde yuani, odată cu investițiile în upgrade-uri AI pentru publicitate, jocuri și Weixin.

Divizia muzicală a depășit așteptările, cu 124 milioane de abonați la serviciile de muzică, iar analiștii estimează un ritm mai rapid de creștere în a doua parte a anului, susținut de economia fanilor, concerte și publicitate.
Tencent plănuiește extinderea serviciilor de cloud computing în Europa, intrând în competiție cu Amazon, Microsoft și Google. CEO-ul Ma Huateng a subliniat că strategia companiei vizează integrarea AI în Weixin, dezvoltarea aplicației AI native Yuanbao și perfecționarea modelelor proprii HunYuan.