Parlamentul European a aprobat un nou set de reguli din cadrul Digital Markets Act, care vizează direct companiile de tehnologie și ar putea altera modul în care funcționează serviciile de comunicare și socializare.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Comitetul din cadrul Parlamentului European care se ocupă de Digital Markets Act, a aprobat marți o serie de măsuri care privesc modul în care operează și gestionează datele companiile de tehnologie.
Măsurile ar putea duce, pe de o parte, la interzicea targetării cu reclamelor a minorilor.
Pe de altă parte, se prevede ca serviciile de comunicare să fie interoperabile, pentru a putea comunica între ele și a nu mai face utilizatorul să se simtă prizonier când trebuie să folosească o anumită aplicație pentru că aceasta este folosită de prieteni.
Asta ar putea înseamnă că aplicațiile de chat, precum WhatsApp, Messenger, Telegram sau Signal, vor fi forțate să permită comunicarea utilizatorilor, indiferent de aplicația pe care o folosesc.
Dacă dezvoltatorii aplicațiilor cu mai puțini utilizatori vor saluta această decizie, WhatsApp de exemplu, nu va fi deloc încântată dacă va trebui să lase utilizatori Telegram să comunice cu cei peste 2 miliarde de utilizatori ai săi.
Totodată, s-a decis ca nerespectarea regulilor să fie sancționată cu amendă în valoare de 20% din vânzările anuale ale companiei.