La câteva zile după achiziționarea unui startup de tehnologii autonome, Xiaomi a înființat o firmă a cărei denumire trădează producția de mașini electrice.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Xiaomi a înregistrat o nouă subsidiară, pe care o numește Xiaomi EV Inc. EV este prescurtarea de la Electric Vehicles - automobile electrice.
CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențialMutarea era previzibilă, având în vedere că, doar în urmă cu câteva zile, Xiaomi a oficializat achiziția Deepmotion, un startup chinez specializat în tehnologii pentru condusul autonom.
De altfel, Xiaomi a anunțat încă din martie că vrea să vândă mașini electrice și va colabora în acest sens cu producătorul chinez Great Wall Motors.
Investiția inițială a Xiaomi este de 1,5 miliarde de dolari, cu planuri pentru investirea altor 1,5 miliarde de dolari în următoare decadă. Compania chineză a angajat deja peste 300 de oameni din cei 500 de care spune că are nevoie.
Nu știe exact ce va face Xiaomi în zona mașinilor electrice, însă, cel mai probabil, este vorba de aspecte software, de ghidare și entertainment. Condusul autonom va deschide o fereastră de timp în viața șoferilor, iar companiile speră să-l ocupe fie cu soluții de business, fie cu entertainment.