Amazon a lansat un serviciu prin care electrocasnicele își comandă singure consumabilele

Amazon a lansat un serviciu prin care electrocasnicele își comandă singure consumabilele
Florin Rusu
Florin Rusu
scris 23 ian 2016

Faptul că în viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat roboții vor înlocui din ce în ce mai mult forța de muncă umană nu mai este o noutate pentru nimeni. Reacțiile sunt încă împărțite: dacă unii se tem că vor rămâne fără slujbă, alții se bucură că vor avea mai mult timp liber, pe care l-ar putea dedica vizionării de filme, cititului de cărți sau cumpărăturilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Numai că Amazon are alte planuri și vrea, se pare, să răpească oamenilor și plăcerea cumpărăturilor și să o transfere tot mașinilor. În urmă cu câteva zile, gigantul american a lansat un serviciu, Amazon Dash Replenishment, menit să elimine omul din procesul de comandă a unor produse vândute în magazinul său online. Aparatele electrocasnice, de la mașini de spălat la imprimante, sesizează când rămân fără “consumabile” (detergent, respectiv cerneală) și se conectează automat la contul proprietarului de pe Amazon și își comandă “necesarul” la ordinul senzorilor.

Acum serviciul Amazon este compatibil doar cu imprimantele Brother, însă în timp va putea fi folosit de orice aparat care se poate conecta la internet. La finalul acestei luni, de exemplu, el va putea fi folosit și de mașinile de spălat produse de General Electric care utilizează tehnologia Smart Dispense, care stabilește automat cantitatea de detergent pentru fiecare spălat, pentru ca proprietarii să nu mai măsoare și alimenteze manual.

Și glucometrul Gmate SMART, care se conectează la smartphone-uri pentru a ușura măsurarea glicemiei, va apela în curând la Amazon Dash Replenishment, penru a-și comanada “plăcuțele de testare”.

Printre celelalte branduri care au semnat deja contracte cu Amazon pentru accesul la Amazon Dash Replenishment se numără imprimantele Samsung, filtrele de apă Brita, mașinile de spălat Whirlpool și uscătoarele de mâini Purell.

Amazon.com are deja implementat serviciul Subscribe & Save, care include livrare gratuită și reduceri de până la 15% pentru precomenzi regulate la produse.

Pe piața americană există un serviciu similar, chiar dacă dedicat unui singur produs, frigiderului Family Hub al celor de la Samsung. Compania sud-coreeană, în parteneriat cu MasterCard, a creat un display touch screen, cu ajutorul căruia pot fi comandate legume, fructe și carne. În plus, frigiderul sugerează și care sunt produsele ale căror stocuri s-au micșorat considerabil.

Spre deosebire de aceste servicii însă, Amazon Dash Replenishment elimină complet ființa umană din procesul de comandă al produselor.

Google Maps va ști singur unde vrei să ajungi CITEȘTE ȘI Google Maps va ști singur unde vrei să ajungi

Pentru a stimula producătorii de electrocasnice să apeleze la serviciul său, Amazon făcut disponibilă tehnologia din spatele său pentru ca aceasta să fie integrată în softurile produselor acestora.

“Acesta este un alt exemplu care demonstrează că retailul tradițional este în pericol și că Amazon se află într-o poziție excelentă”, susține Gene Munster, analist la Piper Jaffray, citat de MarketWatch.

Dincolo de aplicabilitatea limitată a serviciului Amazon, care nu poate fi folosit la cumpărarea de produse la care preferințele subiective sunt importante, el mai are o problemă: riscul de a fi victima unui atac de hacking.

Munster crede însă că acest risc poate fi atenuat ca la orice alt serviciu oferit pe internet. În opinia sa, în cinci ani, “comenzile automate” vor deveni majoritare.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
electrocasnice
retail
comanda automata