Neat Burger, lanț de hamburgeri vegan susținut de actorul american Leonardo DiCaprio și campionul britanic de Formula 1 Lewis Hamilton, a intrat în faliment.
Activ din 2019, are 8 restaurante la Londra, unul la Milano și unul la New York.

Are un minus de 9,15 milioane de euro, iar condițiile în continuă schimbare din piață nu au mai permis redresarea, conform La Stampa
Compania care opera lanțul de fast food vegan a desemnat firma „FRP Advisory” ca lichidator, marcând oficial ieșirea sa de pe piață, după ce fusese lansată cu mari ambiții în 2019, arată G4Food.
Vestea vine la doar câteva zile după ce pilotul britanic actualmente sub contract cu Ferrari a prezentat un nou produs al brandului său de băuturi nealcoolice Almave. Mai exact „Humo” — un distilat pe bază de agave Espadin, recoltată la poalele vulcanilor din Puebla, Mexic.

Neat Burger fusese deschisă în piața mult diferită de dinainte de pandemie
Lansată cu scopul de a oferi o alternativă vegetală convingătoare la fast-food-ul tradițional, „Neat Burger” a cunoscut rapid succesul, deschizând opt restaurante la Londra, pentru ca apoi să se extindă la Milano și Torino și apoi la New York.
Însă nu a durat mult până să înceapă declinul: locația de la New York s-a închis acum două veri, iar în aprilie anul acesta a venit și decizia de a închide și locațiile din Italia, și din Marea Britanie, ceea ce a dus la pierderea a circa 150 de locuri de muncă.
O decizie care părea inevitabilă, dacă ne uităm la cifre: în 2022, lanțul a înregistrat pierderi de 7,9 milioane de lire sterline (9,15 milioane de euro), de peste două ori mai mari decât cele 3,7 milioane de euro din anul precedent.

Dificultățile în atragerea și fidelizarea clienților, combinate cu creșterea costurilor operaționale, au erodat rapid șansele de redresare. În 2023, un purtător de cuvânt al companiei declara, după închiderea a jumătate din restaurantele londoneze, că este încă posibil „un salt înainte”, dar acesta nu s-a mai produs. Așa se face că în 2024 în Londra mai funcționau doar două locații, și ele sortite aceleiași soarte.
Nu a contat nici promovarea proiectului de către DiCaprio și Hamilton, dovadă că o viziune etică nu se traduce întotdeauna în succes economic, mai ales când piața vizată rămâne una de nișă, supusă schimbărilor și mai ales incertitudinilor.