Declin de două cifre la 9 luni în România pentru producătorul Amigo și Doncafe, în pofida unei reveniri ușoare în trimestrul al treilea

Declin de două cifre la 9 luni în România pentru producătorul Amigo și Doncafe, în pofida unei reveniri ușoare în trimestrul al treilea
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 23 nov 2020

Vânzările pe piața românească ale grupului israelian Strauss Coffee, producătorul mărcilor de cafea Doncafe și Amigo, au înregistrat o revenire ușoară în trimestrul al treilea, însă rămân, după primele 9 luni din acest an, mult sub cele din 2019.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

În primele 9 luni ale anului în curs, vânzările Strauss Coffee în România au însumat 120 de milioane de shekeli (circa 148 milioane lei), o scădere de 11,2% față de perioada similară din 2019. În lei, declinul în ritm anual a fost de 7%.

La nivelul trimestrului al treilea, vânzările au avut o creștere anuală de 3,8% în shekeli și de  4,3% în lei.

Distribuitor: De la debutul crizei COVID-19, consumul general de pește a scăzut cu 20% CITEȘTE ȘI Distribuitor: De la debutul crizei COVID-19, consumul general de pește a scăzut cu 20%

În trimestrul al doilea, vânzările au scăzut cu peste 20% în condițiile în care restricțiile impuse de autorități și măsurile de izolare au avut un impact semnificativ pe piața din România, unde consumul de cafea în afara locuinței are o pondere semnificativă. Restricțiile s-au adăugat presiunilor deja existente, legate de intensificarea concurenței.

Anul trecut, vânzările în lei ale Strauss Group au scăzut cu 10,4%. Scăderea afacerilor pe piața locală era pusă, la acel moment, pe seama creșterii competiției, care s-a reflectat în scăderea prețurilor. Tot atunci, compania menționa că, pe piețele din România și Polonia, există un trend de "premiumizare", caracterizat de creșterea cererii de cafea prăjită boabe și a consumului în afara locuinței.

În 2018, grupul a fost somat de Fisc să plătească taxe suplimentare de circa 17,5 milioane lei (inclusiv dobânzi și penalități). Simultan, procuratura română investiga dacă producătorul de cafea ar trebui să răspundă penal pentru fapte considerate drept nereguli de către ANAF.

viewscnt
Afla mai multe despre
strauss coffee
doncafe
amigo
cafea
companie israel
cafea macinata