Vânzările pe piața românească ale grupului israelian Strauss Coffee, producătorul mărcilor de cafea Doncafe și Amigo, au înregistrat o revenire ușoară în trimestrul al treilea, însă rămân, după primele 9 luni din acest an, mult sub cele din 2019.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
În primele 9 luni ale anului în curs, vânzările Strauss Coffee în România au însumat 120 de milioane de shekeli (circa 148 milioane lei), o scădere de 11,2% față de perioada similară din 2019. În lei, declinul în ritm anual a fost de 7%.
La nivelul trimestrului al treilea, vânzările au avut o creștere anuală de 3,8% în shekeli și de 4,3% în lei.
În trimestrul al doilea, vânzările au scăzut cu peste 20% în condițiile în care restricțiile impuse de autorități și măsurile de izolare au avut un impact semnificativ pe piața din România, unde consumul de cafea în afara locuinței are o pondere semnificativă. Restricțiile s-au adăugat presiunilor deja existente, legate de intensificarea concurenței.
Anul trecut, vânzările în lei ale Strauss Group au scăzut cu 10,4%. Scăderea afacerilor pe piața locală era pusă, la acel moment, pe seama creșterii competiției, care s-a reflectat în scăderea prețurilor. Tot atunci, compania menționa că, pe piețele din România și Polonia, există un trend de "premiumizare", caracterizat de creșterea cererii de cafea prăjită boabe și a consumului în afara locuinței.