Ministrul de Finanțe al Croației, Zdravko Maric, ar putea fi investigat de autoritățile croate pentru legăturile cu Agrokor, cel mai mare retailer din Balcani.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Maric, care a fost angajat al Agrokor înainte de a deveni ministru de Finanțe, a avut, luna aceasta, mai multe discuții cu reprezentanții, furnizorii și creditorii retailerului, conform balkaninsight.
Comisia croată pentru prevenirea conflictelor de interese a primit mai multe sesizări în legătură cu aceste întâlniri și urmează, cel mai probabil, să înceapă o anchetă în acest sens.
Guvernul a admis că ministrul Maric, premierul Andrej Plenkovic și proprietarul Agrokor - Ivica Todoric s-au întâlnit pentru a discuta despre situația companiei, însă abia în urma informațiilor apărute în presă referitor la acest subiect.
CITEȘTE ȘI Piața de M&A din România a fost a patra din Europa Centrală și de Sud-Est în 2016, cu 113 tranzacții și o valoare de 3,5 miliarde dolariCompania Agrokor are venituri anuale de circa 6,5 miliarde de euro, aproximativ 16% din PIB-ul Croației.
Potrivit informațiilor din presa croată, există voci care susțin că actualul ministru de Finanțe, care a fost director de strategie la Agrokor în perioada 2012-2016, ar fi responsabil pentru datoriile uriașe ale companiei.
Datoria totală a companiei este estimată la 6 miliarde de euro, Guvernul croat căutând în prezent soluții pentru rezolvarea situației.
Cel mai mare creditor al companiei este banca rusă Sberbank.
Agrokor, un gigant cu afaceri anuale de peste 6 miliarde euro și 55.000 de salariați, a fost creat de croatul Ivica Todoric, astăzi fiind în Balcani un brand la fel de puternic precum Lidl, Kaufland sau Carrefour.