Napolact, produs al companiei olandeze FrieslandCampina, înregistrează o creștere a cotei de piață de +0,3 puncte procentuale în primul trimestru din 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut - cumulat: lapte, băuturi acidofile și telemea. Ajunge astfel la 12,4% cotă de piață, nivel la care își consolidează poziția de lider ca valoare pe segmentul lactatelor din România.
Potrivit unui comunicat al companiei, Napolact a atins un nivel istoric al prezenței în gospodăriile românilor de 45%, conform datelor aferente primului trimestru din 2025.

Comparativ cu perioada similară a anului trecut, Napolact raportează o creștere generală în volum de +9,3%.
Napolact Chefir Cremos este cel mai bine vândut chefir din România. Băuturile lactate acidofile Napolact au atins o cotă de piață de 17,7%. În volum, vânzările din această categorie au crescut cu un impresionant +36% în 2025.
În 2023, FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume, a anunțat că în următorii doi ani va concedia 1.800 de angajați pe plan global, ca parte a măsurilor de reducere a costurilor și îmbunătățire a profitabilității.

Compania a precizat că în urma concedierilor va realiza economii de până la 200 milioane de euro, parte a programului de a scădea costurile anuale cu 400 – 500 milioane de euro din 2026.
FrieslandCampina are aproximativ 22.000 de angajați în 30 de țări și își vinde produsele către industria alimentară și farmaceutică din peste 100 de state din întreaga lume.
FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina.
FrieslandCampina deține brandurile Napolact, Campina, Milli, Oké și Dots, și o gamă de produse ce cuprinde: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.
Produsele Napolact sunt fabricate în cele unități, din Baciu și Târgu Mureș, sediul central fiind localizat în București.