Piața de haine, încățăminte și accesorii second hand s-a triplat

Piața de haine, încățăminte și accesorii second hand s-a triplat
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 8 dec 2022

Valoarea estimată a pieței de revânzare a articolelor de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii este cuprinsă între 100 și 120 de miliarde de dolari la nivel mondial, fiind de peste trei ori mai mare decât a fost în 2020, potrivit unui nou studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG) și Vestiaire Collective, platformă globală pentru modă second hand.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității - Ediția a IV-a; parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Piața second-hand valorează deja între 3% și 5% din totalul sectorului de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii și ar putea crește până la 40% în următorii ani, în funcție de condițiile macroeconomice. În timp ce produsele revândute reprezintă aproximativ un sfert din garderoba cumpărătorilor de produse second-hand, se preconizează că acestea vor reprezenta 27% în 2023. Consumatorii Generației Z sunt cei mai orientați spre a cumpăra (31%) și vinde (44%) articole second-hand, urmați îndeaproape de generația millennials.

Șase hoteluri din portofoliul Transilvania Investments pot fi închiriate în perioada următoare CITEȘTE ȘI Șase hoteluri din portofoliul Transilvania Investments pot fi închiriate în perioada următoare

"La BCG, am analizat în detaliu piața globală de revânzare, încă de la începuturile sale", declară Sarah Willersdorf, Director Global al Diviziei de Lux din cadrul BCG și coautor al raportului. "Consumatorii îmbrățișează produsele second-hand și schimbă modul în care își cumpără și își vând hainele. Există o oportunitate extraordinară pentru brandurile care intră pe această piață de a capta noi clienți, atrăgând în același timp cumpărătorii existenți motivați de sustenabilitate, accesibilitate și exclusivitate."

Retailerii care vând articole second hand au înregistrat o creștere explozivă în ultimii ani pe măsură ce consumatorii preocupați de mediu sunt din ce în ce mai interesați să cumpere produse folosite și să își vândă produsele deja utilizate, în loc să le arunce. 

Potrivit studiului citat, aproape 60% dintre consumatori fie au descoperit un brand, fie l-au cumpărat pentru prima dată la mâna a doua, ceea ce arată o oportunitate majoră pentru branduri de a-și crește acoperirea în rândul noilor clienți, prin participarea la piața de revânzare.

Chiar și brandurile din zona fast fashion sunt atrase de acest nou trend.

Anul acesta, Zara a anunțat că va intra pe piața hainelor second-hand, marca spaniolă începând să ofere servicii de reparații, revânzare și donare a hainelor în Marea Britanie.

Anul trecut, Sellpy, magazin online de haine și accesorii second-hand, controlat de retailerul suedez H&M, a anunțat extindere pe 20 de noi piețe, inclusiv România.

viewscnt
Afla mai multe despre
second hand
haine second hand
generaia z
bcg
studiu