Shein va spori testarea siguranței produselor, după avertismentul Comisiei Europene

Retail   
Shein va spori testarea siguranței produselor, după avertismentul Comisiei Europene

Operatorul de comerț electronic cu amănuntul Shein a anunțat joi că va spori anul acesta testarea produselor sale, după ce Comisia Europeană a avertizat că va impune amenzi dacă nu sunt rezolvate temerile privind produsele periculoase și nesigure vândute pe site-ul firmei din China, transmite Reuters.

Luni, în urma unei anchete coordonate la nivel european, Rețeaua de cooperare în materie de protecție a consumatorului (CPC) a autorităților naționale de protecție a consumatorilor și Comisia Europeană au notificat Shein cu privire la o serie de practici de pe platforma sa care încalcă legislația UE privind protecția consumatorilor și au solicitat retailerului să alinieze aceste practici la legislația UE, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Dedeman, pe toată linia - Mai multe afaceri, mai mult profit, mai mulți angajați CITEȘTE ȘI Dedeman, pe toată linia - Mai multe afaceri, mai mult profit, mai mulți angajați
Evenimente
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
12 iunie Eveniment Profit - Piața de Capital.forum - Provocări pe piața de capital în perioadă de tensiuni economice și sociale - Ediția a V-a

Ancheta acoperă o gamă largă de practici cu care se confruntă consumatorii atunci când fac cumpărături pe Shein și care încalcă legislația UE, inclusiv: reduceri false, respectiv faptul că platforma pretinde că oferă oferte mai bune, prezentând reduceri de preț care nu se bazează pe 'prețurile anterioare' reale; vânzarea sub presiune, respectiv punerea sub presiune a consumatorilor pentru a finaliza achizițiile utilizând tactici precum termene de achiziție false; informații lipsă, incorecte și înșelătoare; etichete înșelătoare ale produselor; afirmații înșelătoare privind durabilitatea și date de contact ascunse.

Shein s-a angajat să realizeze anul acesta 2,5 milioane teste de calitate și de siguranță a produselor, față de două milioane anul trecut, și va cheltui 15 milioane de dolari cu inițiativele de conformare voluntară în 2025.

Shein, care vinde propriile mărci de îmbrăcăminte în 150 de țări, operează de asemenea o platformă pentru vânzării de jucării, gadgeturi și articole de uz casnic, trimise direct din fabrici, majoritatea din China, către cumpărători din întreaga lume. În urma încălcării conformității, Shein a renunțat la colaborarea cu 540 de vânzători.

FOTO Flanco deschide primul său magazin din Cluj-Napoca CITEȘTE ȘI FOTO Flanco deschide primul său magazin din Cluj-Napoca

Shein are acum la dispoziție o lună pentru a răspunde la constatările rețelei CPC și pentru a propune angajamente cu privire la modul în care vor aborda problemele identificate în materie de protecție a consumatorilor. În funcție de răspunsul retailerului, rețeaua CPC poate iniția un dialog cu compania. În cazul în care Shein nu răspunde preocupărilor exprimate de rețeaua CPC, autoritățile naționale pot lua măsuri de asigurare a respectării legislației pentru a asigura conformitatea. Aceasta include posibilitatea de a impune amenzi pe baza cifrei de afaceri anuale a companiei în statele membre ale UE în cauză. 

viewscnt
Afla mai multe despre
shein
amenda
ce