Țara în care „shrinkflation” a devenit problemă de stat. Companiile vor fi obligate să publice vechile și noile gramaje ale produselor

Țara în care „shrinkflation” a devenit problemă de stat. Companiile vor fi obligate să publice vechile și noile gramaje ale produselor
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 dec 2023

Începând de anul viitor, Coreea de Sud va cere companiilor să dezvăluie pe ambalajele produselor vechile și noile cantități ale produselor în cazul în care acestea scad în volum, dar își mețin prețul (shrinkflation). Pentru a se asigura că firmele se conformează, Coreea de Sud înființează o echipă de investigatori care vor monitoriza orice fluctuații ale cantității și prețurilor produselor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Ministerul de Finanțe va obliga firmele să publice pe ambalaje semne de avertizare cu privire la reducerea cantității produselor din ambalaje, scrie Korea Herald.

GRAFIC Acțiunile se retrag de la maximele anului. Toyota cade după ce birourile subsidiarei Daihatsu Motor au fost percheziționate CITEȘTE ȘI GRAFIC Acțiunile se retrag de la maximele anului. Toyota cade după ce birourile subsidiarei Daihatsu Motor au fost percheziționate

Inflația din Coreea de Sud a fost de 3,7% în septembrie, o cifră la care România visează, dar care pentru Coreea de Sud este uriașă. Prețurile alimentelor în țara din Asia de Est au rămas relativ scăzute de zeci de ani, așa că o creștere de 3,7% au declanșat o furie imensă. Salariile nu au ținut pasul cu creșterea prețurilor. Piața imobiliară a țării – principala sursă de bogăție pentru mulți sud-coreeni – a stagnat, scrie Hotnews.ro.

Măsura impusă de Guvern (fenomenul de shrinkflarion este prezent și în România) este un răspuns la sesizările tot mai dese ale publicului cu privire la practicile gen „shrinkflation” prin care firmele mențin prețul chiar dacă scad cantitatea produsului, transferând creșterea costurilor de producție către consumatori.

După o investigație care a durat o lună, guvernul a confirmat că fie cantitatea fie dimensiunea a 37 de produse de nouă tipuri s-a redus fără o scădere corespunzătoare a prețurilor, inclusiv la brânză, bere și lapte, cârnați vienezi, sau găluște. Alte 16 variante de migdale aromate s-au micșorat și ele.

Choi Si-yeon, o angajată de birou în vârstă de 28 de ani, a spus că a fost supărată când a aflat despre ce s-a întâmplat cu migdalele ei preferate cu aromă de wasabi. Fiecare pungă conținea cu 20 de grame mai puțin, o cantitate aparent nedetectabilă.

EXCLUSIV DOCUMENT Unii bugetari nu primesc majorarea de 5% din ianuarie. Se amână reorganizarea și la agenții/autorități/instituții autonome din subordinea Parlamentului. UPDATE Ministerul confirmă CITEȘTE ȘI EXCLUSIV DOCUMENT Unii bugetari nu primesc majorarea de 5% din ianuarie. Se amână reorganizarea și la agenții/autorități/instituții autonome din subordinea Parlamentului. UPDATE Ministerul confirmă

Conform legii actuale, practicile de shrinkflation nu sunt ilegale.

Guvernul intenționează, de asemenea, să intensifice monitorizarea prețurilor pieței prin înființarea unei noi echipe în cadrul Agenției pentru Consumatori din Coreea, astfel încât să extindă numărul de produse supuse verificării prețurilor de la 336 la 500 de articole.

Agenția va face eforturi pentru a semna un acord cu marii retaileri pentru a colecta informații cu privire la cantitățile de 10.000 de articole de zi cu zi și pentru a stabili un sistem comun de monitorizare, potrivit ministerului.

viewscnt
Afla mai multe despre
gramaje
produse
coreea de sud