Big Data în acțiune

Big Data în acțiune
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 20 ian 2016

Internetul nu este doar un stil de viață în sine ce îi ține aproape în permanență în priză pe pasionații de tehnologie, ci și un mediu care are impact asupra activităților noastre de zi cu zi. E drept că în doar câțiva ani am ajuns să ne închipuim cu greu timpul petrecut la serviciu, dar și viața personală fără o conexiune puternică la internet. Dar abia când intervine în modul de funcționare a orașelor și când el ajunge să remodeleze afaceri și chiar și modul în care planificăm, viitorul internetul devine cu adevărat fascinant.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Astăzi nu mai discutăm doar despre internet; ducem lucrurile mai departe și vorbim despre Internet of Things (IoT), adică felul în care obiectele din jurul nostru devin inteligente și participă în calitate de personaje principale la viața comunității. Declarația European Research Cluster on the Internet of Things "este parte integrantă din Internetul Viitorului, incluzând evoluția internetului și a dezvoltării rețelelor existente, unde obiectele fizice și virtuale au identități și atribute fizice, dezvoltă personalități virtuale, folosesc interfețe inteligente și sunt integrate perfect în rețelele informatice". Nu mai puțin de 10 evenimente internaționale pe această temă, IoT, la care participă mii de specialiști, sunt programate de către European Research Cluster on the Internet of Things în prima jumătate a acestui an.

Lucrurile se mișcă amețitor de repede, iar IoT se sprijină pe comunicarea Machine-to-Machine (M2M), care nu mai este o alegere, ci la nivel mondial a devenit o bună practică de a opera. Încă din 2009 numărul dispozitivelor conectate între ele îl depășise pe cel al persoanelor conectate, astfel că nu mai avem de-a face cu niște cazuri izolate care au avansat rapid lăsând în urmă majoritatea jucătorilor din piață, ci de o situație care generalizează și devine încet încet noul standard. Fie că vorbim de trafic, gestionarea proceselor de producție de la distanță, transport în comun, iluminat stradal, supraveghere video, medicină sau managementul flotelor auto, lucrurile sunt conectate între ele și oferă feedback prețios ce permite și, de fapt, obligă la progres. Odată ce am ajuns aici discutăm în mod natural și despre Big Data Analytics; este un serviciu care, cu ajutorul Internet of Things, preia cantități uriașe de date brute, neprelucrate și nestructurate, ce vin în formate și din surse diferite și apoi le sortează, le analizează, le sintetizează și le integrează într-o concluzie ce are sens. O concluzie obținută aproape în timp real ce  influențează afaceri, orașe, trenduri economice și sociale. Cele două lumi, cea reală în care avem oameni și obiecte palpabile și cea virtuală, încep să se lege și să lucreze împreună firesc. 

Când gestionezi o agenție media și discuți zilnic cu clienți ce vor să știe exact în ce li se regăsesc bugetele sau că trebuie să optimizezi o rețea de retail, informațiile sunt totul. Doar că, de unde până acum câțiva ani problema era legată de cum să faci rost de ele, astăzi, mâine, poimâine și tot așa în continuare, volumul de date care este generat de business-ul tău în activitatea de fiecare zi este copleșitor și se acumulează neîncetat. Rezultatul este că tot copleșitoare devine și obținerea unor date revelante din această mulțime de informații structurate în feluri diferite care aglomerează viața unui om de afaceri.

Aici intervin datele de tip Big, care înseamnă folosirea tehnologiei într-un mod inteligent și crearea de arhitecturi informaționale sofisticate, axate pe calitatea datelor, care clasifică și prelucrează informațiile într-un mod în care ele să poate fi utilizate cu ușurință, într-un timp optim. Pe piața din România, Telekom este compania care oferă clienților săi nu doar soluții dedicate de comunicațtii, dar și soluții ICT în domeniul Big Data, acoperind platforma de interconectare între oameni și afaceri, cât și partea de analiză a acestor date și prezentarea rezultatului final, ajutând astfel comunitatea de business să ia decizii mai inteligente, mai lucide. A venit momentul când nu îți mai permiți să ignori schimbările și trebuie doar să te lași ajutat de soluții inovatoare pentru a afla lucrurile care contează. Bătălia în business se dă pentru a extrage plusvaloare din conexiunea ce unește mașinile cu oamenii, datele și procesele. Cine are de condus o companie, un stadion sau un oraș și va ști să stăpânească și să se miște lejer prin acest ecosistem nou creat de date inteligente va avea șanse net superioare. O astfel de abordare înseamnă costuri reduse, timp optimizat, claritate, acces la produse noi și gândite special pentru anumite proiecte; Big Data este aplicabil în multe industrii și domenii de activitate. În economia unei afaceri, acest serviciu este eficient pentru evaluarea campaniilor de marketing, segmentarea demografică, determinarea traficului pietonal și rutier, personalizarea experienței clienților, identificarea zonelor cu risc infracțional ridicat, identificarea preferințelor de consum sau a unor noi metode de tratare a pacienților și multe, multe altele. 

Telemedicina aduce mai aproape doctorii de oameni CITEȘTE ȘI Telemedicina aduce mai aproape doctorii de oameni

Pentru că ritmul în care trăim și muncim este foarte rapid, luăm mult mai multe decizii într-un timp net mai scurt. Big Data oferă o bază solidă pentru aceste decizii, extrăgând din marea de date obținute pe mai multe căi în fiecare moment acele informații relevante, care să genereze un fundament solid pentru evoluție. Pentru a fi în pas cu transformarea mediului de afaceri, avem nevoie de servicii integrate de M2M, internetul lucrurilor, analiză de date și sisteme de raportare. În concluzie, avem nevoie de servicii de Big Data complete, pentru că volumul informațiilor care rezultă din business este foarte mare, pentru că viteza cu care acestea sunt generate și trebuie interpretate este, de asemenea, foarte mare, și pentru că informațiile sosesc în formate diferite și pe canale diverse, non-stop.

Grupul Deutsche Telekom susține procesele decizionale ale clienților săi prin simplificarea accesului la date. Compania face acest lucru atât prin soluții dedicate de comunicații, cât și prin soluții ICT în domeniul Big Data, acoperind zona de analiză a acestor date, dar oferind și rezultatul final. Beneficiind de o experiență de peste 20 de ani în acest domeniu și având proiecte implementate la nivelul întregii comunități europene, este un consultant de încredere în demersul de a găsi acele soluții care să fie fezabile din mai multe puncte de vedere: etic, comercial și din prisma reglementărilor legale aflate în vigoare. Din portofoliul pe care Telekom îl propune clienților săi fac parte soluții dedicate de consultanță și implementare, analiză de procese de business, precum și brokeraj de date și consultanță asupra modelelor de date cele mai relevante pentru o aplicație specifică. Pentru problemele complexe cu care se confruntă cine gestionează cantități mari de date, compania oferă o soluție end-to-end, inclusiv în modelul din ce în ce mai popular “as-a-service”. 

Printre exemplele gestionate de către Telekom în domeniul Big Data Analytics se află și un retailer din Germania care și-a optimizat cu ajutorul informațiilor obținute prin acest serviciu politicile de merchandising și advertising separate pe fiecare magazin și perioadă de timp, reușind ca urmare creșteri ale veniturilor și ale profitabilității într-un termen foarte scurt. Tot cu soluțiile Big Data de la Telekom s-au dezvoltat și un magazin din Croația care și-a optimizat orarul de funcționare, dar și portul din Hamburg. Acesta din urmă a reușit să-și crească capacitatea de procesare, eliminând congestiile, accelerând traficul rutier și naval și aducând în final reduceri substanțiale de costuri și creșterea veniturilor. În concluzie, se pot ameliora foarte multe lucruri dacă ai datele corecte la momentul oportun.

Experții spun că până în 2020 mai mult de 5 miliarde de persoane și 50 de miliarde de lucruri (n.r. “things”) vor fi conectate între ele și, de asemenea, mai mult de 90% din datele generate prin IoT vor fi găzduite pe platforme ale furnizorilor de servicii ICT. Există predicții care merg și mai departe. Viitorul începe acum, iar grupul Deutsche Telekom vă ajută să faceți parte din el. 

viewscnt
Afla mai multe despre
big data
internet
internet of things
lot
telekom