Comisia Europeană a publicat o listă revizuită a companiilor aeriene care nu îndeplinesc standardele internaționale de siguranță și, în consecință, sunt supuse unor interdicții de a opera în Uniunea Europeană.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
După actualizarea de astăzi, 21 de companii aeriene din Rusia au fost incluse pe lista operatorilor care nu au drept de zbor în UE (EU Air Safety List).
CITEȘTE ȘI Oferta insuficientă de cipuri va continua până în 2024, spune VolkswagenPotrivit Comisiei, decizia are la bază "preocupări serioase legate de siguranță", din cauza reînmatriculării forțate de către Rusia a aeronavelor străine. Acest lucru reprezintă o încălcare a standardelor internaționale de siguranță a aviației, în contextul în care Rusia permite, cu bună știință, operarea acestora fără licențe valabile, notează Comisia.
"Trăim în contextul agresiunii militare nejustificate a Rusiei împotriva Ucrainei. Cu toate acestea, doresc să precizez foarte clar că această decizie nu este o altă sancțiune împotriva Rusiei; ea a fost luată exclusiv pe baza unor motive tehnice și de siguranță. Noi nu amestecăm siguranța cu politica", a declarat comsiarul european pentru transporturi, Adina Vălean.
Valoarea avioanelor închiriate de operatorii aerieni ruși de la firme occidentale este estimată la circa 10 miliarde de dolari. Peste 400 dintre acestea sunt încă în Rusia.
Termenul limită până la care Rusia ar fi trebuit să returneze avioanele în urma sancțiunilor occidentale a expirat pe 28 martie.