Kievul reia ideea de a adânci și mai mult canalul Bâstroe ca să extindă rutele de export pentru cereale

Kievul reia ideea de a adânci și mai mult canalul Bâstroe ca să extindă rutele de export pentru cereale
Profit.ro
Profit.ro
scris 31 mai 2023

Ucraina dorește să înceapă lucrările pentru a face și mai adânc canalul său de navigație pe Dunăre încă din acest an, pentru a-și extinde rutele alternative pentru exportul de cereale și intenționează să poarte discuții cu oficialii Uniunii Europene pe această temă în viitorul apropiat, a declarat ministrul adjunct pentru renovare și infrastructură, Iuri Vaskov, citat de Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Ucraina, care a fost invadată de Rusia anul trecut, a mărit deja adâncimea canalului Bâstroe de la 3,9 metri la 6,5 metri, cu scopul de a crește exporturile de alimente din porturile sale fluviale, scrie News.ro.

VIDEO Pasagerii s-au baricadat și au refuzat să coboare dintr-un avion care a aterizat la Varna în loc de Sofia CITEȘTE ȘI VIDEO Pasagerii s-au baricadat și au refuzat să coboare dintr-un avion care a aterizat la Varna în loc de Sofia

Ministrul Iuri Vaskov a declarat că noua adâncime a canalului Bâstroe a permis navelor să se oprească în porturile ucrainene de pe Dunăre, dar aceasta nu este încă suficientă pentru navele încărcate, care trebuie să folosească canalul Sulina din România, care este mai adânc. El a declarat că Ucraina ar dori să extindă adâncimea Bâstroe la 7,2 metri, similar cu canalul românesc, și intenționează să poarte discuții cu oficialii Uniunii Europene pe această temă în viitorul apropiat.

Demersul pentru rute alternative de export a căpătat un caracter de urgență în timpul războiului, după ce Rusia a blocat ruta tradițională de export a Ucrainei prin Marea Neagră și doar un volum limitat de mărfuri este expediat în cadrul unui acord mediat de Turcia și de Națiunile Unite.

România a declarat că este îngrijorată de faptul că orice lucrare la calea navigabilă ce traversează zona comună a Deltei Dunării ar putea amenința viața sălbatică din situl Patrimoniului Mondial UNESCO și ar putea încălca tratatele internaționale de protecție a mediului, reamintește Reuters.

Ucraina a transportat cereale pe canalul Bâstroe încercând să dezvolte rute alternative pentru exporturile sale. Un sfert din exporturile agricole ale Ucrainei trec în prezent prin porturile sale dunărene, în timp ce jumătate ies prin porturile din Marea Neagră, iar un alt sfert traversează frontiera terestră vestică a Ucrainei.

viewscnt
Afla mai multe despre
delta dunării
bastroe